söndag 19 augusti 2012

Igen teknikproblem

Sitter här i mitt ägandes kök och knackar på den lilla "läppären" - som börjat visa tydliga utmattningssymptom....

BATTERIET är slut...En sur (???) orange lampa lyser på babordssidan av apparaten och med ojämnt jämna mellanrum kommer en "skylt" med texten " Du bör omedelbart byta batteri eller ...."

Så idag slog jag igång den gamla Dellen - laddade ner en ny version av Mozillan ( eftersom den så anmodade - och  jag är en lydig  slav under datorn ) men sen tog det slut....På displayen står i klartext : anslutningen är inte tillförlitlig.....

Jag kan se att jag finns på Facebook, men inte logga in... Gmail:en tycks vara synnerligen opålitlig så den kan jag alls icke komma in på... ( Hahaaa, jag kan läsa den på mobilen - lällässläää )

Nå - en så lång stund har detta dåliga batteri hållit att jag kunnat meddela om mitt bryderi på FB och ...det kanske viktigaste av allt : ladda in en 10 € på LÖTTÖ-kontot och förnyat både sjusiffriga och sexsiffriga gamla rader....

Inte skulle det sitta helt fel med ens NÅGRA "små" pengar  - då jag snuvats på "storkovan" som hyresvärdinna.....

Inte så lätt att vara jag - men inte skulle jag vilja byta med nån annan heller...

Har dessutom fått skratta mig halvt fördärvad åt  gamla anteckningar på Dellen.....Dagboksblad från 2008....
DEM hade inte maskinen tydligen hjärta att kalla "otillförlitliga"...

Kanske BORDE göra allvar av mina "bokplaner" ???
Riskera att ingen läser....???
So what....

Skrattar bäst som skrattar ....åt egna skämt ????



1 kommentar: