fredag 27 december 2013

Förlåt nu alla inblandade :)

men jag sjunger en liten travesti på en känd melodi :

" Julen julen julen är...ÖVER .... Matte och hundarna dansa i ring ...."

Klarade den nyssöverståndna högtiden med livet i behåll och håller på att småningom övervinna den trötthet som automatiskt blir följden av deportering till annan ort och forslandet av mormor/farmor = mig i passagerarsätet till olika ställen...OCH.. sovandet på en soffa i ett rum där " allt " ljuder, blinkar och blixtrar...
Är sååå van vid totalmörker att det bara inte går att sova då det INTE är det...
Roterar skrämt för varje förbipasserande fordon OM jag råkat somna/dåsa till...
Utanför oss kör INGEN nattetid och...mycket sällan nån ensam traktor i övrigt heller...så här års...

TRODDE i det längsta att jag skulle få stå värdinna på annandag och hade hushållet närapå klart för denna uppgift....
Nymålat, nystruket, allt diskat och putsat, bästa veden inne och en vacker, mycket tät och mysig gran inburen och pyntad  ( sånärsom på de levande ljusen som inte gick att frambringa i bybutiken - och toppstjärnan , som jag inte ännu nyuppfunnit ... )

Nååh, allt detta finns ju kvar - och jag fick kasta mig på sofflocket bland alla de juliga dynorna vid hemkomsten - då brasorna var igångsatta..
Julmusiken ersattes på " främmande ort " av glada barns stimmande - och radioabstinensen klarades med hedern i behåll ända hem...
Då dörrarna stängdes efter det " hemkörarne " försvunnit bakom porten, knäpptes radion på och volymknappen ställdes på FULLT ös....

ERKÄNNER villigt och aningen skamset att jag är totaaalt beroende av RADIO = MUSIK - i synnerhet julmusiken, men också annan....
Sjunger högljutt och säkert falskt med i låtarna - dansar/hoppar/snurrar - ensam som jag är - eller med ...de fyrbenta vännerna....
Absolut inget för UTube ....eller "Dolda kameran "...

Alla barnen med familjer ser man sällan samtidigt - så icke nu heller, men tre av fem är ett ganska bra resultat... Vi var ändå 18 st samlade på juldagen - så eremitmormorfarmor fick vad hon behövde av social samvaro :)

Nu får man ta emot nyåret i lugnare tecken
TROR - antar - tänker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar