söndag 26 april 2020

April just slut och maj i antågande

ETT inlägg blir det tydligen ännu innan det största klivet i mitt vuxna liv tas...

Köpet är ju muntligen avgjort och bara det officiella köpvittnet fullgjort sin självpåtagna / av oss säljare/köpare givna uppgift OCH pengarna är på bankkontot så ska jag mixtra med bloggnamnet...

Matte med husbil och ...reducerad hund ???
YouTube-Matte  med hund ?
Vagabond- Wille ???
Matte och Wille och Rym-355 i stora världen ?
Cornwall väntar bakom coronamuren ?

Har så smått börjat PACKA...


W efter lördagens vilda flicksällskap, då de plaskat i dammen

I alldeles vansinnig ända, men NÅNSTANS måste man börja...

Nå, det allra första som åkte i en liten papplåda var påskhönan av glas, för den skulle ändå packas in.. efter påsk...liksom..
Inte för att jag tror att den ens kommer med..
I den ännu rätt tomma lådan rymdes en annan mindre låda med glasen jag lovat en dotter.
Måste bara komma ihåg att ETT av dessa utlovade ännu står och sover vintersömn mellan de tejpade fönsterutorna..

Endel prylar ska ges vidare...andra komma med
Sen tömde jag min fina trädgårdskorg på det diverse sammelssurium den innehållit..
Kvar blev 2 par slitna men rätt rena arbetshandskar som kan användas som körhandskar/tankabilenhandskar/tömmakassettwc-handskar ..

Korgen fylldes på nytt med en liten vattenkanna att koka kaffevatten/tevatten i.. Och en pytteliten campingkokare som ryms i fickan, men då ska man ha rödspriten i en annan ficka...

I en röd textilkorg med siffran 1 kommer mediciner, plåster av olika slag..Sånt som anses vara viktigt och måste vara lätt nåbart..

Har tre numrerade 1-2-3- korgar av samma slag men olika färg. Behändiga såtillvida att de har små  länkar i alla fyra hörnen och kan hängas upp -  och fällas ihop..

I den blå korgen kommer Willes - co-navigatorns - mediciner ( maskpiller, mjölksyrepreparat, koltabletter, tassbandage etc.)

Sen finns det visst en gul ännu...eller grön...NÅNSTANS...

( "The dead don't dream " (  inhemsk musik ) pelas just i skrivande stund i radion...
D.j.Bunuel spelar sin musik för tredje timmen.
Måste komma ihåg att tagga en fd vän med låttipset - eller bara titeln...
En sur gamyl - ett år äldre än undertecknad - som försöker ta ned modet på folk och senast igår kommenterade mina planer med att hänvisa till Ikaros ..)

Våra sänggavelprylar måste väl med - giraffen, noshörningen och den spruckna flodhästen i trä...Afrikaminnen...
OCH dörrskylten med mitt förnamn...också den ett Kenyaminne..

Nåjoo, tids nog, men det KAN plötsligt bli akut brådska.
Husets nya manskap - husse och matte och hund och katt - vill flytta in så fort som möjligt..

Och jag vill inte sitta som en bred propp i dörrhålet - om vi bara har vår bil så är vi flyttbara i ordets sanna betydelse...

Ligger här på sängen med en pläd över benen, huttrande -  för jag stängde av lv-pumpen i fredags...
Försöker frenetiskt snuva Car...una...på ens en del av fakturan som kommer/ förfaller då jag och Wille borde vara borta härifrån...
Skulle kunna elda,  men är för lat att släpa in ved ..

Sotaren ska jag ha på avskedsbesök inkommande vecka, så köparna vet att DE får elda...

Första hela veckan i maj lättar stressen -
tror Matte med hund och... husbil...

Vi hörs snart igen med nya nyheter..
En vecka går lyckligtvis fort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar