torsdag 14 oktober 2010

Så var det då dags för den första halkan

Och det precis då man borde ha åkt på ett viktigt möte. Men inte kan man byta däck riktigt ännu - bara för ETT möte, då det säkert igen blir varmare. Så, det blev ett mejl till föreningen och lite småbitska kommentarer om att man inte skall bjuda in gäster - en naturfotograf - denna årstid och till ställen som ligger sååå avlägset...

Nå, detta har ju inget med mitt husprojekt att göra - om man inte betänker mängden FÖRBEREDELSER man måste göra inför detta möte ;)

( MÅSTE jag berätta ??? OK ...För att hund A  inte skulle  yla ihjäl egna och kompisens trumhinnor och/eller hund B inte skulle skrapa sönder dörrar ( i ren panik över oljudet ???? ) så var jag tvungen att kontakta en 4H- förening för att höra mig för om dogsitters...
För att sedan eventuella dogsitters skall "klara" jobbet lite bekvämare måste jag bära in " gäst-toan" - som varit förvisad till utedassets mörkaste hörn hela sommaren....
För att få utrymme med gäst-toan, måste jag sortera det osorterade återvinningsbara avfallet - som dumpats i duschrummet - som ju inte använts som duschrum på hela sommaren = från april till nu...
Och - efter sorterande måste jag sedan sopa upp MYLLA - som legat "gömd"  på golvet - sedan vårsådden i samma utrymme...och damm...och diverse...OCH tvätta av golvet....
Varmvattnet måste jag också knäppa igång -för det har varit avstängt sedan vattnet i bastun tinade upp av vårvärmen....
Inte heller detta förlöpte alldeles problemfritt, för en el-säkring pajade i ren protest över det plötsliga energislöseriet.( icke dock att jämföra med partikelacceleratoranvändares el-förbrukning - googla: kvanthopp 14.10.2010 )
El-skåpet sitter UTE på väggen - och säkringsbytet krävde sålunda a) påklädning, b) pannlampa, c) reservsäkring d) nötning av 4 dörrars gångjärn +  e) uppgörandet av en butikslista KÖP SÄKRINGAR, DISKMEDEL..
Nå, nu är allt gjort - utom att allt det sorterade skall föras ut - för leverans till djupförvaringssäckarna i centrum av vår lilla by....)

Och nu skall jag gå ut och se om högeraxeln skulle gå med på lite vedhuggning - så jag inte fryser - då den första snön faller över vårt lilla hus här i förskingringen ....För jag har nu varit på två av tre laserbehandlingar för det verkligt onda i denna så viktiga kroppsdel...

Ibland tänker man så där lite flyktigt att det IBLAND kunde vara helt skönt att vara en 9-16-på-jobb-människa - för dessa VERKAR att vara så mycket mer systematiska och aldrig ha problem med att bjuda in människor - som dogsitters...

MEN - för det mesta trivs jag med mig själv....
Så det så...

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vart tog du vägen? Hoppas ju på höra mer om dina planteringar och planeringar...

    God fortsättning på det nya året!
    / Bondjäntan

    SvaraRadera
  2. Oooops...Jag haar bommat din kommentar och även i övrigt varit "struligare" än vanligt...Nu skall det bli bot och bättring - för jag har "kommit ur skåpet " = blivit offentlig med bloggen...Har sååå lite tid att både Fejsbucka och blogga, så det har varit den förstnämnda som "vunnit"...Tack för visat intresse ;) Kram Matte

    SvaraRadera