lördag 13 september 2014

Trettonde september - och snart.....

....ropar jag ett föga värdigt JIHHHUUUUUU :)

Återstår nämligen bara någon timmes jobb.....på....HUSGRUNDEN = sockeln....

Såhär har den sett ut i alla dessa år  - så HELT onödig var inte ansiktslyftningen...


Då jag kalkade källaren invändigt kom jag på den ljusa idén att använda kalkbruk - nyanserat med svart färg ( som väninnan tipsade om istället för SOT ) och med denna massa "måla" / slamma sockeln....utvändigt...

Färgen är som våt mörkgrå - och skulle så kunna förbli, men den ljusnar till ljust gråblå ....


Vem bryr sig ??? Det ser sååå mycket fräschare ut och huset ser DYRARE ut då det eländigt spräckliga är PUTS (!!!) väck....

Samma väninna aviserade sitt hitkommande  till klockan 12 idag, så jag hann nätt och jämt måla den lilla källardörren " liderdörrsvart" - och börja på sydväggen med slammandet....

Hastigt in och klyfta äpplen och göra en havretoscasmet till dem...Blandade in en matsked osockrat jordnötssmör i smeten....
Vispade grädde med vanilj - ruff i frysen med den....

Och NU är klockan just 12,40 och hon kör in på gården :) Preciiis lagom till fikat...

Kl.14 drar hon vidare.....stärkt till kropp och själ ....och KANSKE lite imponerad av mitt jobb + äppelgodiset :)

...och den lite dästa donaren rapar och går ut iklädd solhatt, top och kamoflagebrallor för att fortsätta sitt husfasadprisförhöjande slit .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar