torsdag 15 februari 2018

Hurraaa, inga specialdagar i sikte...inte ens tandläkartider...

" Vännen Valentin " kom och gick...

Avskyr - som många vet - alla kommersialiserade dagar och drar en djup och lättad suck då man inte frestas av fastlagsbullar i butikens disk...

Nu blir det skärpning....

"Semla " enligt flickr....Fastlagsbulle enligt mig 😊

Var kanske extra snål igår - också för att jag på självaste fastlagstisdagen var på det länge efterlängtade tandläkarbesöket...

Tanden som rotkrassats två gånger tidigare gick inte att rädda, drogs ut och därför var det diet som gällde...
Inte min mun...Wikipediabild ...

Två stekta ägg  konsumerades före avfärden - till all lycka - för sedan var det svalt kaffe med sugrör tre timmar efter ingreppet och dito morotssoppa ungefär fem timmar senare..

Sugrören har jag hittat i skrubben under vindstrappan och inte förmått mig att slänga...

Wille hade sin första "barnvakt " och barnvaktens vän skjutsade  mig av och an till Stora Byn...

Jag är dem båda sååå innerligt tacksam...



I går tog jag Wille på en RIKTIG länk, med halsband och koppel...
Hade ett glasögonfodral med ituskurna matpriplor i fickan - för något annat " godis" ska inte behövas...
Fodralet tog jag för att priplorna inte skulle bli fickluddiga....

Vi följde egentligen "övre torpgrannen "  - som skulle till byn och handla - ett stycke neråt  på vägen och vek in hos grannarna nedanom oss i den" kämpiga " backen...

De var alldeles tydligt glada över att jag " fått sällskap "  och Wille blev  mycket krafsad och omklappad...

Det kan ju vara bra för ALLA grannarna att veta hur nyförvärvet ser ut OM han skulle rymma....och plötsligen visa sig på deras gård...

JO, jag vet att sånt inte FÅR hända, men ..OM ....

Ingen kan vara surare på andra djurägare än jag då jag läser om hundar på rymmen - eller överkörda katter...

Har man hund/ar ska man ha ingärdat så inga olyckor kan ske...
Katternas "lyckliga " fria liv ska jag inte ta upp....

Just nu då Wille är så här liten RYMS han ju ut genom gärdsgårdens mellanrum, för den sattes ju upp med VUXNA cockrar i åtanke....men...å andra sidan måste han ju vaktas annars också...

Örnarna svepar ofta över gården och t.o.m berguven skulle kunna slå ner på honom...
*Wikipedia..MEN örnen har setts lika nära genom mitt fönster...

Hur som helst...Länken var inte lång, men all skolning ska ske i små portioner och utan stora krav...


På fastlagstisdagen fick vi hem ett lass ved också...
Tog in bara två kassar av den eftersom ...tandläkaren gav order om " ingen kroppslig ansträngning " samma dag...

Igår tog vi in kanske åtta kassar...

Wille var vild och galen då han fick skutta i vedhögen, knycka näverbitar och prassla med presenningen som låg under klabbarna...

Hyssplanering ???

Nån hjälpreda är han INTE, för han högg sig fast i kassarna och sprang " i fötterna ", men jobbet var ändå såå mycket roligare MED honom än utan ..

Nu är morgonen bara "ny " men klockan slår just nio....och vi ska ut bara mr.W har vaknat...
Så här stooor har han redan blivit...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar