lördag 18 september 2010

Logik - eller total avsaknad av....

Efter - eller mitt i - en höstförkylning är det dags för lördagsbastu.  Eftersom vi bor så avskilt MÅSTE man inte vara tiptop ( hemska tanke ) annat än då man besöker släkten - går på bröllop -  på födelsedagskalas
( tack för dessa evenemang!!!! ) och resten av tiden kan man hanka sig fram iklädd gräslurviga kamoflagebyxor och nån färgfläckad gubbskjorta i äkta flanell...Eller något liknande...INTE svart klänning med blåblommig omlottkjol runt och en solrosgul blus upptill.....;)

Nåja, bastun....Såpass logisk - eller LAT - är jag att jag plockar med mig ved och TÄNDE då färden mot bastubyggnaden antrådes....Vatten fanns där idag - till all lycka - för skicket är inte så sprittande efter flere dagar av hostande och nysande med feber.
Hundarna kommer alltid med - trots att de ibland blir tvättade -men de lägger sig i omklädningsrummet på en dunrock ( tack syrran ) efter en snusrunda under laven och bänkarna medan jag tänder under gryta och i spisen...

Logiken då ? Jo, att göra sig ren och  fin på förmiddagen - då man EGENTLIGEN borde syssla med städning.....Och i synnerhet då man bestämt sig för att rensa avlopp...

Avlopp...huuu...Man borde inte ha såna alls, för de tenderar att slagga igen efter en tids användning..
I synnerhet då  man renoverar, har stängt av varmvattnet och ändå skall leva ett "normalt" liv med vad allt det innebär....
För att dra en barmhärtighetens slöja över eländet med alla dess doftsensationer från jästa rönnbär och kvarglömda blötläggningar....Jag fick det gjort... Har TÄNKT på saken i säkert ett par tre veckor...
Ändå har jag en lapp på köksväggen där det står " Gör något otrevligt varje morgon - så kan du känna dig stolt resten av dagen "

KUNDE ju ha tagit med mig hett vatten från bastun ( vilket fortfarande är möjligt - eftersom grytan håller vattnet hett ett dygn - bara man kommer ihåg att kasta dunjackan över locket ) för att förenkla arbetet.

Och så kunde jag ha låtit bli att börja med bastutaket, för nu .....läcker det....Viljan att GÖRA är större än kapaciteten och det borde hindra mig från mångt och mycket...

Var får man tag på människor som behöver tillfällig bostad och jobbar mot mat och boende ??? Utan att nån tror att man söker partner ;)

För DET gör jag INTE...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar