torsdag 17 oktober 2013

Blogg eller dagbok :)

Jag har fått en kommentar att det jag skriver inte är en blogg, utan en dagbok...

Ok...whatever....Inte tror jag ju att nån läser det jag skriver heller- och jag fattar egentligen noll av det " statistiken " försöker berätta ..
Läsare i USA ???? Vahhh ??? Knäppelunda ändå :)
Och räknas jag själv som läsare ???? ( Fniss )

Hur som helst - så här kan jag inte fortsätta...BORDE ju ha en glossy glossy bloggsida med fina bilder och ge mig attan på att vara ROOOLIG...Men - en dagbok är ju mera som ett forum för den skrivande att ventilera sina tankar - så....

Jag har vissa svårigheter att uttrycka mig verbalt - och ännu större svårigheter att " hålla i tråden " i tal...
DÄRFÖR skriver jag...Texten löper utan att jag egentligen behöver (???) tänka och inget blir bättre om jag försöker korrläsa och skriva om....


Det om detta ....

Idag har höstens ankomst " slagit mig i skallen " på allvar  - vilket resulterat i ett frenetiskt omkringfnattande - som kanske verkat oorganiserat ( sån ÄR  jag ju ...) MEN som till syvende och sist ändå resulterat i några korgar huggen och inburen ved, två trädgårdsstolar + ett bord inkånkade , de  about 10 st mattor som först legat i ett skjul hela det gångna året och  -som jag i ett anfall av uppredningsiver hängt ut för vädring - har nu vikts ihop och lagts i skottkärran med presenning över...för att eventuellt/nog/säkert/snart bäras upp på vinden för vinterförvaring...

( Denna senaste mening visar väl ganska tydligt att jag klarar av att hålla tankarna samlade då texten ligger framför mig och inte trängs i nån rynka av min ANNARS troligtvs rätt släta hjärna )

Ja, och fåglarna har fått den sista givan av solrosfröna från förra utfodringsperiod.....

DATORN har jag fått startad - vilket kan ses som en stor framgång - efter en webblös vecka..

I förrgår fick jag nämligen en veterinärtid för lurvtassarna och gårdagen blev ju rätt omväxlande :

Väckningen funkade förträffligt : stängde snabbt av mobilens högrealistiska KUCKELIKUUU  06.15 eftersom jag legat och försökt somna om sedan femtiden...
Kläderna på efter en snabb uppfräschning av " nylle o annat " i ett tvättrum där den digitala mätaren stod på 13,3 grader , kaffevatten på, hundarna ut, deras " rådiskort" och plåmsare i den otroooligt smutsiga ryggsäcken, kaffe+ morgonnyheter på stående fot, doggar i koppel och promenad till bussen....Min vana trogen alldeles för tidigt, så vi tassade ända in till byn ( en dryg kilometer ) och väntade sedan med några skolelever på ....skolbussen... Vår enda förbindelse med den verkliga omvärden..
Hundarnas första bussresa - perfekt uppträdande...
Veterinärbesöket likaså utan mankemang och därifrån diverse € fattigare på en snuslänk till butiken-som-skulle-sammanföra-mig med-den-virtuella-yttervärlden...
Efter den givande och - också för hundarna - trevliga visiten på KT ville Matte HEM - vilket betydde att vårt lurviga gäng äntrade en taxi som styrde mot den lilla byn vi lämnat ca 4 timmar tidigare.

Vid hemporten steg jag ut för att öppna för taxin - som bekvämare kunde svänga på vår gård än i den branta  backen. Hundarna släpptes tillfälligt fria,men  kopplades sedan i barnbarnens gröna gårdsgunga, taxin betalades och avvinkades, porten stängdes....
Allt frid och fröjd...tills jag märkte att ryggsäcken hade åkt med mot civilisationen....

Nå...ett samtal till 020202 - en snabb förklaring till den taxi som mottog samtalet - och bara någon minut efteråt hade jag min lortiga ryggsäck ömt tryckt till ....Just det...

Men nu funkar webben - höstregnen måtte komma och- nu skall det ELDAS...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar