tisdag 22 oktober 2013

En viss rädsla har infunnit sig ...

....nämligen att förlora minnet - eller att inte förstå  a) egna texter och  b) att ta till sig kommentarer som ges av andra ...
HOPPAS att få en HÅRD vituell spark på ben eller annat  den dag jag påstridigt och envetet hårdnackat upprepar mig själv - TROTS en mängd kommentarer som påbjuder skivbyte..

FÖRSÖKER  att vara SNÄLL - trots några beklagliga urspårningar -och att åtminstone inte racka ner på människor som är äldre och har sorg...eller några andra överhuvudtaget....( Ångrar djupt att jag gjort det ... för det HAR jag...)
Det kräver ju en viss social mognad - som jag ÄR dålig på - och - hmmm.. en viss mental balans och empati....

SVÅRT - med snudd på omöjligt - är det självfallet att alltid komma ihåg allt. OCH - eftersom man obönhörligen BLIR äldre, ökar  risken för glömskor ... I synnerhet  OM man har naturlig/ nedärvd/ medveten fallenhet för selektivitet i minnesfunktionerna...

Vissa saker som toapapper har ännu kommit hem innan det blivit akut nöd - och några större lager kan man inte ha här i mitt hus - isynnerhet inte på Dasset, där mössen TROR att de skall härja fritt...
Några " glömskor" har resulterat i rivna rullar - men nu har jag pappret i en väggfast vattentank av zink - utom räckhåll för de små liven - som hämnas genom att tugga sig genom de blommiga tapeterna...
En världslig sak ....

Likaså FÖRSÖKER jag att hålla det jag lovat - och det är ju enkelt om man inte lovar något alls...

MINNS inga löftesbrott så här på rak arm.....Inte heller att jag skulle ha lovat något...

Påminn mig gärna om jag - tappat minnet ...

Här i hus med mig har jag en ypperlig liten " POST-IT " ersättning - i form av den yngre svansviftaren ...

Här glöms varken promenader eller mattider....Och det verkar banne mig som om hon visste NÄR det skall laddas in mera klabbar i vedspisen ....

MEN - om Matte lämnat en elplatta på efter matlagningen blir det absolut inga reaktioner förrän Mattes egna näsa säger till...

Kanske bästa att lita på den så länge lurvtassarna inte lärt sig ????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar