söndag 6 oktober 2013

Gåvor av olika slag...

Eftersom jag ju flyttade till ett " färdigt " hem - ett otömt hus - har GÅVOR varit bannlysta här...
MÅSTE få BORT saker - inte få hit dem...
Därför står nedbrytbara naturmaterial mitt hjärta väldigt nära...
MYLLA i säckar, tuppflis, plantor - bara för att nämna några...Att jag sedan vill BETALA dem själv är en annan sak...
Som billös på landet är TRANSPORT av grejer otroligt välkommen ...

En annan sorts gåva fick jag för en tid sedan - en dikt....Inte om kärlek, nej - bort sådana tankar....
Den handlade om nya möjligheter och det kändes som en otroligt fin present.

Idag kom jag av nån outgrundlig anledning att tänka på min alldeles totalgalna  reaktion då syrran ringde till min allra första mobiltelefon och jag frågade :

" HUR visste du att jag var HÄR ???????? "

D.v.s 200 km hemifrån....Tablå.....
Detta 1995...

NU är det ju lika lätt att  " vara hemma"  - även om man råkar befinna sig ett otal antal  kilometer från den egna sängen....
Bevisar det något ??? Kunde man utnyttja det i en kriminalroman ???? Fantasin får vingar...

Internet är en fin gåva .....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar