torsdag 27 februari 2014

Barn på nytt ???

Ja, det SÄGS ju att man bli barn på nytt som äldre....

Kom att tänka på det här i morse då jag fann mig själv i sandhögen.
Värdigt utrustad med en långskaftad barnspade och en röd stor emaljerad kastrull - grävandet accompanjerat av talgmesarnas förbittrade kvitter...Det är ju DERAS revir gunås....De har sin radhuslänga just ovanför sandtaget, så jag
" lekte " så fort som möjligt och kom sedan in för att fortsätta ... 

Efter att hundarna fått nosa på kastrullen och godkänt innehållet gick de till sina daglegor och Matte fick leka vidare...

Nu utrustad med en grillpinne och hårfön...

Mjölkburkarna - de avklippta - fick i brist på köpt såmylla ett lager sand inblandad med grillpinnen i det översta lagret av myllan inför den sena tomatsådden...

Sanden var ju minst sagt kylskåpskall - och där kom fönen in...

Jag dammsög IGÅR - så det VAR dags att stöka till lite...Fönen har två hastigheter - och det var definitivt INTE den högsta man skulle använda...

Som tur hade den glada energiska odlaren brillorna på  näsan och fick med blixtens hastighet fönens vrålande snöpt...innan burk nr 1 var tom...

Nå, man lär ju så länge.....man minns....

Nu är stockrosor, myskmalva och en del av vallmoplantorna SKOLADE, dammsugare framplockad och tomatfrön skall inplockas i burkarna...

Härliga årstid - som dessutom spelar helt "  hemåt " i år.... För OM det fortsätter så här så finns det en teoretisk chans att utejobben fås klara innan jag passerar 65- strecket....

Min yttersta deadline för i år ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar