fredag 21 februari 2014

GLÖMSKA som kan bli " fatal "

Har nästan suttit som en tiggande hund vid postlådan ...HAR det kommit ???
Mitt KUVERT ???...Inte idag heller...

SUCK....

Då inte den rätta försändelsen ankommit på hela veckan, började jag kolla mappen " Skickade mejl "
Exotic ...Garden...och ...hjärtat gjorde en saltomortal....
NEJ !!!
Senaste mejlet till dem var i fjol .....

JUST så...jag hade GLÖMT att trycka "SKICKA"....

Mejlet låg som utkast i sin mapp...

Nu blev det bråttom - jag som skulle ha mina nya tomatsorter sådda redan för att få skörda tidigt.

Idag åkte mejlet iväg och ett par påsar blev tillagda  i rena förargelsen, två olika gurksorter.

HOPPAS att de packar med stormfart, skickar med rakethastighet och att postiljonen RINGER då han ploppar in mitt tjocka brev i lådan...

Jag KAN ju inte sitta 310 m hemifrån på en stol vid en grön plastlåda i en sovsäck......och vänta på FRÖPÅSAR ...mitt på dagen...


Fast...Något liknande har jag ju gjort för sisådär 20 år sedan - en natt...

Då var det visserligen ugglelyssning i -12 grader....

Sovsäcken var varm, kaffet ångade och ugglorna var igång...

Det roligaste var då två män - lite på sniskan - vandrade hem från krogen på den lilla stigen - kanske 5 m från mitt gömsle...

Den ena stannade upp och lyssnade...

Jag satt absolut stilla, så han kan inte ha hört mig....

" Va e de ? " - frågade den andre och verkade lite otålig.

" Det loktar ..kaffe... här " - svarade kompisen...vänd mot mitt håll...

" Do ha no drocki för myki no " - sa kompisen och grabbade tag i "sniffaren " och så avtågade de - lämnande ugglelyssnerskan dubbelvikt av återhållet skratt i sin kokong....


Men ...jag ska nog vänta på fröpåsarna med en mogen kvinnas tålamod - hemma med vovvarna....

TROR den otåliga odlaren...och målar skräckbilder framför sin inre syn :

"En vinterklädd tant halkar till växthuset - för att checka om ens NÅN av tomaterna mognat...."

I oktober....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar