måndag 3 februari 2014

Har funderat....

( Obs !  I dag är detta en " öppen dagbok " - i ordets rätta betydelse ) 

Är det månne åldern - eller ensamheten - eller en kombination av dessa som sätter underliga funderingar i min skalle....


Jag har kämpat hårt för att inte inlåta mig i något som sedan i slutändan bara sårar, " vis " av några misslyckanden.

Spelat " hård " och bestämd och  ointresserad....
Stampat som en trotsig treåring i golvet : VILL SJÄLV...

Kan man MJUKNA med åren ???  Utan att förlora hela den mur man byggt upp runt sig ... 

Skulle man ännu duga som " vän " - eller ... något lite mer än bara vän ???

Men - skall man lägga in en kontaktannons för att hitta nån som funderar i samma banor ???
 ( Vad ska man skriva i en sådan ???  Hittar inte på nånting positivt just nu )

Gå med i någon pensionärsförening ???
( Blotta tanken får mig att rysa )

I DENNA by har jag inte sett några villiga kandidater - bara gamla gubbar runt sisådär 8o .....Brrrrrr....
( Och ändå är jag på god väg att bli en gammal gumma - fy,  vad jag är kinkig )


Vill inte ha nån som BOR här på heltid ....men ändå nån som kommer spontant - och kan stanna en dag - ett dygn - eller ens en halv dag....eller en kväll....

Sitta vid brasan, göra mat tillsammans....utan att den andra tittar oroligt på klockan...
Kanske bada bastu....
Mysa lite med en kopp te och en smörgås...
Läsa dagens tidning - lösa korsord - lära varandra och av varandra...
Åka nånstans på sommaren - ens 15 km härifrån ...
Kanske nån som håller handen i trädgårdsgungan ....nån som säger att jag ska vila... kommer med en mugg kaffe...
Egentligen vad som helst - som gör att jag inte måste göra alla beslut själv ...

Just nu känns det som om jag har minst 12 tunga bortkastade år i bagaget ....

VÄLDIGT många fler borde det inte bli om man inte skall utvecklas till en regelrätt satmara.....

Drömma kan man väl - och vara öppen och ärlig...

Stör det nån så är det inte min förlust....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar