lördag 22 januari 2011

Taxiresa -bara för att lyxa till livet ?

Lördag...Inte egentligen några större behov att gå till butiken....Inte förrän brevlådan kollades - näää, ingen tidning, men nog en liten futtig lapp i bottnet på den...ANKOMSTAVI....
Och INTE vilket som helst avi....

WOOOOW....Nu BLEV det "tänka på"... En inköpslista uppgjordes, hundarna var ju rastade, håret kammades och en ren t-skirt kläddes på...
Taxifirman anropades - och vikarien svarade...Ja, visst, men det blir nog om en halvtimme eller så...Han kommer själv då...
Och det gjorde han, men inte ända fram - för bilen fastnade i backen före vårt hus...
Jag skottade, han skottade, men bilen satt fast. Ett samtal till hans bror - som snällt ryckte ut med traktorn...

Så kom vi iväg....Butiken anlöptes. Paketet utlöstes. Lotto inlämnades.
Dassflis, 6 l vichy, kilovis med frukt, litervis med mjölk, hundmat etc inhandlades och hemresan inleddes. Skvaller utbyttes..
Likaså en struntsumma pengar...

Några risker togs inte, så han hjälpte mig till fots ett stycke upp i backen med mitt pick och pack. Jag bedyrade att jag skulle få hem det med kälken som stod och väntade vid porten..Han gav sig - godvilligt...Skönt med såna karlar...

Jag lämnade "picket" i backen - bara för att efter ca sju steg gå tillbaka och med hopbitna tänder ta med mig alltihopa...20 meter eller så...SEN gick jag efter kälken.

Väl hemma med allting fick jag lov att byta kläder IGEN...Tänk att man kan bli så svetttig av att åka taxi ;)

 Lantlivets små fröjder  ger rosor på kinderna och solsken i blick - för ...efter att jag blev fotgängare har jag ÄLSKAT snöskottning.....

P.S. Undrade nån vad det var i PAKETET ???
Jo, en stor fröförsändelse...

Våren kan komma - jag har MILJONTALS fröer att så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar