torsdag 19 juni 2014

Pauser är väl tillåtna - också här :)

Igår kom det efterlängtade " gruslasset " - som visade sig vara alldeles perfekt sättsand av olika kaliber ....Inget grövre än opoppade popcorn - tror jag...

TUNG vara är det - hann med ett skottkärrslass och hade NÄSTAN det andra över spången som leder över dräneringsdiket som jag var tvungen att gräva då källaren översvämmades för något år sedan ....

Då gick luften ur däcket - och jag måste tillstå att humöret sjönk med flere grader.

Här brukar inte suras eller gråtas över spilld mjölk, men det tog ett tag innan jag kom igång igen...
Planerade avskruvning av däcket - däcket i en kasse - promenad till bybutiken som brukar bistå med tryckluft - eller i värsta fall ett NYTT däck med luft i...

Kanske det var lika bra att man inte körde sig totaaalt slut med transport av sanden/gruset - för idag hade redan lusten att promenera till byn avdunstat och spaden användes till att gräva ytterligare ett trädgårdsland....

Detta land-to-be ser visserligen ännu ut som om jag tänkt begrava mig jämte hundarna för att fira midsommar i chambre separee - under jordytan.....

Onna har "lekt" knäpparlarvdetektor och sniffat nosen grå i den "nya" myllan i jakten på dessa tydligen goda hemska larver....

Nu slår klockan 12 - lunchen är äten och jobbet väntar....

Ännu inga midsommarplaner - så man får väl fira i arbetets tecken om inget oförutsett händer...

Bra att man GILLAR överraskningar och kan flexa :D

1 kommentar:

  1. Sätter in ett P.S själv i brist på kommentarer :)
    Fick glädjande nog sällskap på midsommaraftonen : av ett av barnen med familj - som sade att hen hellre ringer i sista minuten än invaggar morsan i tron att hon ( kanske ) får besök som sedan inte blir av....Bra filosofi av hen :) Tio pluspoäng....<3

    SvaraRadera