onsdag 7 januari 2015

Definitionen av " en riktig vän "...

Hmmm, det BORDE man  ju inte ens behöva  skriva om, men det råkade sig idag ..precis just ...att jag läste en fb: väns inlägg….…
Hon hade publicerat en bild på två gröna blad / löv  med texten ( fritt översatt ) :

"Då människor går ifrån dig - låt dem gå
Du skall inte be dem stanna, inte be dem  älska dig, inte be dem sköta om dig, inte be dem ringa till dig eller  ...komma och träffa dig....
FÖR - om de verkligen bryr sig om dig skulle de...inte gå nånstans..."

Till denna lista kunde man lägga :
" ...inte behöva BE dem komma spontant, inte be dem ta första kontakten ( dvs skicka dagens första chatt-meddelande ) "....osv osv


Jag HAR en vän som ringer eller sms:ar regelbundet, som undrar hur jag mår, om jag behöver något från butiken .....eller om man får komma på kaffe....

FINNS det något roligare, mer värmande än att bli hågkommen på det viset ?????

Då man uppnått pensionsåldern betyder mänsklig kontakt mer då den ändå ÄR mer sporadisk än då man jobbade - eller hade barnen boende hemma..

Jag vill inte " pracka " mitt sällskap på nån, men ...hit får man såå gärna komma ...vilken tid på dygnet som helst, fråga om jag har bastun värmd eller " huset fullt " av vänner.....Man kan komma hit med kort varsel ..
Kanske ringa innan och kolla att jag inte blivit kidnappad - vilket ju HÄNDER ibland ...eller...kolla att vi inte är på skogslänk ....eller annars borta....

Men...man är alltid välkommen....

Om nu nån har undrat :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar