tisdag 13 januari 2015

TACK alla som läst gårdagens inlägg !!!!


OM ni/du sedan skrattade ett såkallat skitigt skratt åt min fenomenala förmåga att inget få gjort ELLER tyckte...liiite synd.....Nääänå...

I vilket fall som helst hjälpte det att hitta terrängväxeln och få ens NÅGRA saker GENOMFÖRDA ;) IDAG....

Natten var inget att orda om, Onna ville ut kl.04 och sedan fick jag inte sömn förrän efter 06 nåt tag, men ...steg slutligen upp en kvart i nio....

Efter morgonkaffet med UPPHITTAT och rostat olivbröd ( i frysen ) hittade jag också kloklipparen så jag kunde åtgärda doggarnas ganska långa klor....

Därpå togs de på postrunda, för - vi bommade igår postbilens ankomst med att vara en timme i förtid vid lådorna.....Såg bilens bakljus försvinna österut och så länge ville man inte vandra omkring för att eventuellt få.....ingen post alls...

Pigg av den otroooligt sköna promenaden kastade jag in hundarna, bytte till ryshalaren och gick till Snickis.....

Har ju hållit på där den här veckan ( redan tisdag idag ;) ) och nu gjordes följande :

- hopsopat bråte sorterades ( just inget "bråte " på golvet längre )
- borrmaskinen laddades ( skruvade ca 4 skruvar innan den skrek på laddaren ) - verktygskistan förseddes med hjul = ÄNTLIGEN !!!!
- skruvar sorterades ( rundskallade/flatskallade/enskåriga/stjärnskallade osv )
- kassar med diverse innehåll tömdes ( saknade den lilla lådan med " bits " - hittade den och den förra som kommit bort /gömt sig .......


och sedan var jag vrålhungrig, så finliret fick vänta och jag åt de rester som sparats JUST för dagar som denna - då man har energi och arbetslusta....

Chilikotlett och färdigtkokt potatis : bara att skala, skära och värma....
Bordsskick ???
Åt direkt ur kastrullen....som vanligt....

GOTT var det.... SYNDIGT gott....

sedan en paus - medan jag konstaterade att paddan/plattan inte tog emot order, så jag startade upp den lilla Acern - första gången för i år och FICK den att ladda
Betyyydligt lättare att skriva inlägg på tangenterna - och så fick jag årets foton från mobilen också...
Har inte hittat några såna hål i Lenovo-tabletten, där man skulle få ett miniminneskort inpluggat....

Nå, och - pga att jag sedan satt här med ont i axlarna kom jag ihåg att ringa Hvc och be dem förnya mitt värkpillerrecept.....

Inte illa, då det fanns tre små triangeltabletter kvar....Räcker mer än väl till torsdag/fredag då apoteket här är öppet...

Glatt tog jag vovvarna på en NY runda till postlådorna - där det nu hade kommit

a) skatteverkets utredning om grunderna för förskottsinnehållning / skatteåret 2015 ( som visar att jag får in mer pengar än jag trott hittills :D )
b) postens tidning " Postia sinulle " och
c) ett ....låneerbjudande från Ellos, som tycks tycka att jag ska handla ÄNNU mera ????

Nä, inga 3000 €:s lån som gör att jag betalar 4500 tillbaka...

HJÄRNAN har jag i behåll - om inte annat.....

fast det nu inte alltid verkar så.....

Så, få se om det var allt för idag eller om jag grips av mer arbetslusta bara jag druckit lite kaffe och ...vilat en stund....

HÄÄÄRLIG dag .....

1 kommentar: