onsdag 23 augusti 2017

Shoppingresa med grannen :)

Rubriken får det att låta " värre" än det var...

Inget shoppingslöseri ändå...
 Ett sällsynt och välbehövligt  KLÄDKÖP  för 11€ på Kimito  loppis - där jag också gjorde  den i mitt eget tycke   " rena rama investeringen " -  en gammal VÅG för en tia...

( Mina barn får säkert det dubbla efter mitt frånfälle ;) )


Lite senare blev det ännu  en BOK för 2€...på ett annat loppis ...

Lunch på Lalla Vinde, mathandel och hem...

Posten togs ur lådan och väl hemma igen matades tre reade burkar ekologisk helmjölk in i det nyavfrostade frysutrymmet i jenkkiskåpet...Blir ost nångång ...kanske...
Har ett större frysskåp uppe i " övre hallen " :)

Posten genomgicks hastigast innan fbkoll och ryggläge på soffan...

78 sidor in i Kjell Westös "Där vi en gång gått "  brakade det till i molnen och tunga regndroppar berättade att jag MÅSTE ut och ta in tvätten...

Muttrande : det ÄR inte klokt att gå under stora träd då det åskar...

De stora ekarnas täta kronor skyddar visserligen mot väta  en stund, men...lika bra att förekomma...

Med näsan vällustigt inborrad  i det väldoftande utetorkade kom jag in ...lade mig igen på soffan .och sedan kom det hagel och vatten omväxlande...

Mellan sidorna 90 och 91 raspade det till i radion och jag räknade 1..2...3...4...

Nå, ÅRETS första åska här i våra krokar...
På tiden kanske  ..och efter den svala sommaren hade  det ju varit en het dag...

I Kimito pekade jag faktiskt på de ståtligt upptronande molnen och yttrade mina förutspående  visdomsord :
" Få se vad det blir av de där ännu :) "

Klockan var 17.00 då jag gjorde en lite harmsen upptäckt : Cashewnötterna som jag TÄNKT ha till pesto...var  nästan slut...
( Påsen innehöll 120 g...om nån undrar...)

Men det blev ingen annan " middag " så....

Bra om det " åskar ur sig " innan natta så man får sova...
Bullret och regnet fortsatte  och  det var ungefär  vid solnedgången jag kunde fota en blek regnbåge...


Vid sid.nr.   173 lade jag boken på kistan och stapplade till duschrummet för kvällstoalett...

Somnade som vanligt bra - vilket jag tillskriver mina vanor att leva långt utan belysning...Den lilla svaga lampan jag hade tänd bakom soffans " huvudända " lyste mig inte i ögonen och var bara just och just mig behjälplig med att kunna urskilja bokens bokstäver....

Att natten sedan ...INTE blev så  bra soven... vet jag inte orsaken till...

Kanske steget från trädgårdslitteratur till...skön-sådan inte var aktuell ?
Min vana trogen ...ingen stajling före bildtagning...


Kanske bokens innehåll ändå levde kvar i undermedvetandet ?

Eller bara " åskbaserad posttraumatisk stress " ???

Ho vet....

( ....eller så är jag bara så van att vara fysiskt igång till sent på kvällen...Låter mest logiskt i egna öron ...)

Idag slipper jag i alla fall vattna trädgårdslanden...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar