söndag 13 augusti 2017

Igen ett långt uppehåll i skrivandet....

Så är det nu bara...

Hinner inte/ orkar inte / har inte lust att skriva - eller så lever texten ett eget liv...
Tror att det är " pill-skreenen " som har något fel och nu testar jag med en mjuk broderad kudde under plattan...
Funkar det så är det bra...
Skulle jag ännu få in foton så...

Senaste publicerade inlägg skrev jag på årsdagen av Onnas död...



Här var hon bara en liten valp och upplevde sin första ispinne :)

Efter det ett inlägg som trilskades och finns bland utkasten...

Inte har jag väl egentligen så mycket att komma med nu heller...då livet går sin lilla lugna lunk ...mot hösten...

Växthustaket har hittills hållit alla stormvindar, men det har gått åt en hel del stansmaskinskott...
Skickade iväg ett mejl under veckan som gick och förhörde mig om kostnaderna för ett tjockare tak av plexi...

Fick ett svar av en människa som missuppfattat VAD jag var ute efter, så jag får göra om försöket...Hans offert gick lös på 700€ för samma trapetsplexi som jag INTE mera vill ha efter att mina skivor förstörts...och jag därför ändrat takstolsindelningen...

I går fick jag en  del av vinterns klabbar hemkörda av ett härligt gäng ...som på direkten skickade mig in för att koka/ brygga kaffe..På nolltid hade de veden inkastad och efter kaffet och hallonplock åkte vi till Brännboda och åt pizza...
Tyvärr hade deras pizzaugn bestämt sig för att strejka så väntan blev övermåttan lång...
Dessutom hade kocken sprutat nån sliskig majonnäs över tre av fyra plåtbröd, så mitt sällskap fick nog inte se vad stället vanligtvis kan erbjuda...

Eftersom värden frågade om maten smakade, var jag bottenlöst ärlig och sade vad jag tyckte..

Det hade utlovats hård åska till kvällen, så jag reserverade vatten i mina sodastreamflaskor och höll tummarna riktigt hårt att inte växthustakets saga skulle vara all innan natten...


Mr Åskar visade sympati och tog en lite ostligare rutt ...och härjade på desto vildare i huvudstadsregionen i stället....
Fick ju på det sättet en " orsak " att ringa det av mina barn som bor där- och fick hans familjs status uppdaterad...
Alltid lika skönt att höra att allt är ok...

Regn kom det ungefär lika mycket som jag hade tullat från tunnorna så det blev status quo i det fallet...

Idag har jag därför kärrat lite vatten till bastun -  som fått vara mer än lovligt i fred denna sommar...
Den biten ska det bli ändring på...Saknar faktiskt en ordentlig avtvättning och nu är brunnens vattennivå  kritiskt låg...Blir inga fler  duschomgångar nu...


Har gripit mig verket an att gräva upp och om den kulle som blev kvar då den stora trälådan i utkanten av en rabatt dog murkningsdöden...
Kullen har påmint mest om en grav och så kunde den ju inte bli...

Idag tömde jag alla ämbar som stod på skottkärran efter vattenrumban - och grävde bort all gammal jord - för att genast byta ut det yttersta skiktet mot ekologisk svartmylla ...
En säck sådan fick jag i utbyte mot en Lundiastege med hyllstöd häromdagen...

Om jag nu något tag vill ha fler hyllor uppsatta blir det undertecknad som får improvisera...
Mylla är guld värd här - som jag har sagt ett antal gånger tidigare..

Har tagit frö av fler växter, sått en del av det som skall statifieras ute under vintern..

Endel växter  ( = omsådder ) ska ännu planteras ut, som t.ex stockrosor, fingerborgsblomma, isop, blåbollar....

I och med " gravkullens " omgrävning fick jag en massa plantor av penninggräs lösgjorda...och dem kunde jag utnyttja OM jag kommer iväg på plantbytet den 28.8...

Ska testa fotoöverföringen nu...
Jo, här är beviset på att kullen är borta och ...nu växer det nya fram gradvis...

Undrens tid är inte förbi...Detta var dagens projekt :)










Mer tror jag inte det blir nu...

Kanske dyker in här nån annan dag och kollar om min plattunderlagskudde funkar i fortsättningen också...

Ha det bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar