fredag 1 december 2017

För att inte förlora trovärdigheten MÅSTE jag nog...

...också på detta forum utfärda en HOPPÅSLICKVARNING !!!

Blir alldeles just med STOR SVART oavbollifierad HUND...

Just HAN !!!
Bilden från sommaren ...

På fb sade jag  vid middagstid att jag utfärdar en " landsomfattande " varning, men eftersom mina fb-vänner efter senaste grovrensningen är ca 75, så nås nog inte hela landet via DET forumet...

Därför får ni er nu samma kopierade text till livs...Ber om ursäkt  för upprepningarna....

Varsågoda :

"  Utfärdar hoppåslickvarning !!!

Obeställd, men med kort varsel anmäld mörkpälsad stor ..adept på väg till torpet vid den glesnande skogens rand...
Totalt ofarlig är han - mr Bjällerklang - MEN aningen ovarsam i sina kärleksbetygelser...

Tänder och kläder ersätts INTE om nån -  denna landsomfattande varning till trots - kommer oanmäld till 31:an ...
Om GULA GRINDEN är stängd bedes besökare medelst ljudliga hornstötar annonsera ankomst....
Alternativt ringa känt nummer som börjar 04409...."

Nu har jag då bevisligen varnat  - och om det ÄNDÅ kommer nån oanmäld till mitt enkla tjäll, ansvarar jag INTE för slickmonstrets framfart...

Hans räckvidd är ca 2 m på höjden  och svansviftandet har en radie på 347 " åt alla håll..

Ett icke alls sååå  hänförande PLUS är  den absolut fenomenala gasproduktionen som får en stackars reservmatte att i brådskande ordning och med håret på ända av förskräckelse att blåsa ut alla tända ljus...

Och....stillsamt undra om försäkringarna täcker explosioner åsamkade av lösa ringmuskler i svansbasregionen...

Ingen av de hundforslande långvägagästerna hade visserligen  beställt mat vid ankomsten, men...eftersom jag måste elda för att de inte skulle tro att jag har något köldbaserat överlevnadsprojekt på gång, så ...blev det :

Polenta, spagetti, broiler med schalottenlök och Karl Johan i grädde, broiler utan svamp, men med paprika och   - potatismos...

Är man van att göra mat till en mindre bataljon. så ...

EGENTLIGEN borde jag kast'ikull mig en stund, för jag glömde ta mitt  dagliga V- piller i morse då Stora Byn Kimito siktades  redan i arla skymning ..och regn...

Att sedan kånka 20 kg fågelfrö och veckomjölk m.m. utan profylax var liittte för mycket...

 Dessutom ÅT jag inget i morse heller för att spara de mest krävande kroppsfunktionerna till senare...

Vilket ju i klartext betyder att jag till hemkomstkaffet  innan hundaviserandet ...slukade en chokladstång ...och efter det inte gav mig lov att äta...

Nu ids jag inte inmundiga något....förrän...senare...

Istället har jag fixat en skön - eventuellt totalt onödig - sovplats åt mr Bjällerklang ...som nog ligger i soffan då jag vilar där - och IBLAND på ett alldeles mirakulöst sätt RINNER UPP  i min säng på morgonsidan...som en mörkpälsad amöba...

Nu 14.25 måste jag ut och tända gårdbelysningen och kedjan i växthuset


så det inte går som för granngranngrannens lilla gutt - då han antagligen av sin storasyster  anmodats besöka detta torp och i kvällens mörker inkommit  i en säckmörk tambur...

Husmors egen dramatisering :

" ....med Fågeldagboken för 2018...Det var redan MÖRKT och jag har aldrig belysning ute...En liten röst i tamburen ropade ett darrande : Heeej ...alldeles som om han kommit in i Tyrannosaurus Rex'  håla med en offergåva...
Men ...han klarade sig helskinnad..."

(  Kopierat från min fb-vägg... så slipper jag vara " spirituell TVÅ gånger ...) 

Och precis då jag kom ut för att tända ...körde bilen från de västnyländska urskogarna in på gården...


                                                               *************************

Nu har hundtransportörerna åkt hem,  Megapruttaren kopplat av efter maten och ...hundhotellinnehavarinnan godvilligt och aningen metanförgiftad ... lämnat disken till morgondagen...

Diskvattenkastrullen är den enda rena :)

NÄSTAN så här....


Ha det gott och en skön advent :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar