söndag 17 december 2017

Två ickepublicerade dagboksblad senare...

Vet inte om " det blivit mentalt  trögare " att skriva eller om självcensuren slagit till, men just nu hinner jag inte strida med slöa webbläsare och illvilliga teflonbehandlade bilder...som inte vill kopieras...eller insättas...

Har tagit bott en massa kopieringar, nedladdningar och onödigt från plattan för att få den snabbare - och JUST nu tycks alla andra webbare vara sysselsatta i köken för skrivandet flyter :)

Har också kollat de gamla minnen som fb serverar dagligen och ...nickat igenkännande och aaaningen småleende åt detta " Värdefulla Råd " från 17.12 2013 -
( En diskussion som gick ungefär så här )
" MIDJAN och hur man ska hitta den ...

Stulen bild...

- Vah...VILKEN midja ????
- Den mellan valk 1 och 5 nånstans ????
- Bläddra bara, den brukar ha en navel i sin närhet !!! "

Så DÅ -  Nu  börjar valkmellanrummen vara utfyllda, men :
 torsdagens tandläkarbesök med vissa datorkomplikationer ledde till att jag hann pina diabetessköterskan med att ta ett blodprov som var mycket lugnande...

Siffrorna 5,4 var ju fina och angående vikten sade hon att man inte nuförtiden ser lika mycket på vågen som på allmäntillståndet...

Och ...så rekommenderade hon ....anskaffning av en ny hund....

Men..nej...Det skulle kräva en lottovinst och en stab med assistenter...
Mina dagar som lortplockare och tasstorkare/ pälsvårdare ÄR slut...
OM inte.....alltså :)

Så nu diskuteras den saken inte mer ..i år...

Julen börjar smyga sig på här...
Man SKA inte stressa,  säger vissa humoristiska individer...

De veta dock icke vad de talar om :D

Här stressas det nog...men frivilligt och utan negativitet i kallsvetten...

Som här och nu :

En stor färgburk från i fjol ... med en liten skvätt vit, stel röra i sin  botten  står på bordet i köket...

Den röda kitschiga el-adventstaken med sju vita  ljus har blivit  ...helvit....


Den guldfärgade av  udda material hopfogade el-stjärnan är vit....

Återstår en brödkorg och en väggkorg...

Men dessförinnan måste jag på en liten länk till postlåderaden...
Typ...Motionera mera :)
Skulle ha gått ännu längre, men självbevarelsedriften efter några väderkvarnsrörelser -TROTS de bastanta halkskydden - gjorde att jag återvände hem...

I går putsades vedspisens plit/ häll och behandlades  med svärta...
Den får vila tills i kväll kanske...

Gardinerna är till all lycka redan vita, så dem slipper jag må...byta....De fick vita spetsomtagslänkar och ...jag kollade dammighetsgraden uppe vid gardinstången i samma veva...
Gardinstången KUNDE väl vitmålas, men .....
Graden var " dammsugningsnödig " ...och ...mina ögon sved resten av kvällen...
( Tårkanalerna måste också aktiveras ...ju...)

Promenaden var förresten förlagd till just före lunch så jag skalade tre små potatisar, tog osthyvel och skivade dessa kolhydratbomber i en kastrull...Medan de kokade skar jag lök och sojakorv och gjorde en snabbsås då potisen var färdig...
Mascarpone/tomatsås...och allt rördes ihop...

Ingen Gordon Ramsey eller Jamie....i köket så...
Matkillarna .....

Fåglarna har också fått mat...Genast på morgonen, innan jag själv ens hade kläderna på...

Deras service funkar bra....

Julpsalmer i radion....Det är ok...för de är melodiska och
...oförargliga....
20 minuter till står jag ut ...medan kaffet minskar i koppen...

Hade gjort en dundertabbe ...förresten ..apropå kaffe....

En mjölkburk var lagd i liggande ställning på en av kylskåpets näthyllor och jag förutsatte ju i torsdags att den var FULL - eftersom påbörjade burkar förvaras i dörrfacket....

Så - idag just för en stund sedan - befanns den innehålla just lagom till två kaffestunder...
Datum 8.12...dessutom...
Så den lilla skvätten som var kvar åkte i frysen till morgonkaffet...

Kanske ska knalla mig upp till Knallis i morgon :)

Annat behöver jag inte så ryggsäcken blir inte tung...

Borde kanske inte tala om behov - eller... glatt gnola med i " Giv mig ej glans ej guld "  - förrän jag kollat lotto - nej ...Eurojacken ...

Lotton glömde jag fylla i ....
Nätlottar nog...då jag minns..

Tänk om det finns något ovan ....öööh...och jag sjunger att jag inte vill ha " guld " ...

Är jag månne ÄNDÅ lite ...vidskeplig....

Tsssss.....

Därmed får dagens grubblerier avslutas och det redan avkallnade kaffet insupas....

Sen MÅSTE köket röjas och högen i duschrummets sista vrå plockas upp....

DÄR hjälper det inte att ....måla vitt....

Tyvärr....

Hörs igen ...innan jul så man får " utslunga alla standardfraser " ....

Until then ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar