söndag 31 december 2017

Årets sista....

...maskintvätt, fågelmatning, dammsugning, dusch...etc etc...

Minns nyårsaftonen med ungarna då alla hade nån " sista gång " att meddela...
Naturligtvis var det " roligaste " det som de halvvuxna fröna kunde komma med " typ" :
" Nu går jag inte på wc i år mera " ...lite före midnattsslaget...


(  Tavlan heter Midnatt om ni inte visste :) )

Mitt sällsynta kulturella bidrag får bli detta konstverk av Zorn

Nå, ALLT jag föresatt mig få gjort i år blev nog inte uppfyllt...
Inte ens lampan på vinden kom upp...trots att jag lovade mig / er / dig :)

Lamphållare hittades i Snickis, likaså en sladd..
Nån "sockerbit " fanns inte vare sig där eller i duschrummets el-grejsförvaring ELLER på vinden....där man TYCKTE sig eventuellt ha deponerat den...

Men...just då jag - på grund av frysskåpets placering -  närgånget passerade dörrkarmens högra sida uppfattade jag i brösthöjd på väggen... en vackert uppnålad liten sockerbit...
Uppnålad JUST för att jag säkert skulle hitta den...

Suck med de logiska ställena ;)

Nå, under  den dryga halvtimmen som veks till "uppsökande verksamhet "  uppdagades ju en del ANNAT som ...då det är dags för det/dem ... väl är glömt och dolt i dunkel...Eller damm....

Så, lampan ska bli ett av det nya årets första projekt ...kanske :)


Ingen idè att klättra på stolar under årets sista dag och eventuellt elektrifiera sig själv då stolen vippar till....???

Bättre då att ladda ner 112 appen och skriva sina koordinater på något synligt ställe ...

Har kokat mina ... sista små fasta halmodlade potisar till årsskiftets festliga potatissallat med rödlök, saltgurka, äppel, chili, rosmarin, färsk basilika....och olja...
Också rödbetor har kokats och ägg...

Har tagit fram ärter och räkor som ska tina i kylskåpet...och så ska jag vispa ihop en krämig majonnäs....

Sedan 1996 har jag med ETT undantag firat nyår ensam och...på något sätt kittlade det lite att åka till Restaurang Folkskolan i kväll...ens en liten stund...
Men...då man inte har andra fyrhjuliga transportmedel än barnvagnsunderredet så....får jag försöka trivas i mitt eget spirituella sällskap än en gång...

Nu faller mörkret redan och jag kan roa mig med lite städning ...och tända " husets vildaste ljuskedja " - som jag sparat ...ömt :)

Inte något jag själv skulle ha köpt, men den" hör till " ..

En viss liten lurvig varelse långt borta fyller väl också tankar och sinne - så pass att jag inte ens varit hungrig idag...TROTS att månens rondör är på tilltagande...

Nästa vecka får jag se kullen...och ...får börja jobba hårt  på att leva möjligast sunt och
länge så att mr V   inte behöver byta familj :)

Tror att det blir många bilder ännu, men inte i dag ...

Nu återstår bara att önska er / dig ....det som folk just idag underligt nog gör ett helskottas väsen om ;)


                                            ETT gott slut ( på det gångna året !!!! )
                                         En skön övergång till det NYA ÅRET 
                                               och ALLT gott under år 2018

Gör detta med en gammal bild från mitt hus, under ett år då jag kanske undermedvetet ???
ännu hoppades " se nån tillkommande i fönsterspegeln "....

Nu vet jag ju att det blir " nån " .....fast inte tvåbent :)

Ha det riktigt gott - nyårskram till den som vill ha !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar