tisdag 31 juli 2018

Räknar timmar...Väljer och vrakar...Dricker...

Suck...säger jag som brukar hitta ens NÅGOT positivt med för tillfället rådande väderlek...

Nu går det bara inte...
Nå, det skulle då vara att det ändå blåser lite....

Räknar redan på morgonen timmarna tills det igen börjar vara motiverat att gå ut...
Man väljer husets svalaste ställe - efter att ha kommit in efter bevattningsrumban och den lilla stunden i skuggan ...innan solen kommer över lagårdstaket...

UV-index är 6... Varning för skogsbrand ....Varning för värmebölja.. Varning för svår hetta...Varning för kraftiga åskbyar med upp till 30 mm regn i timmen...

Lagom är bäst, men vad är nu lagom ??

Jo, "lagom"  skulle vara att kunna åka och simma redan på morgonen och sedan komma hem och klara värmen betydligt bättre än med bara en dusch då och då..

Stället vi granndamer och Wille besökte i går och kunde förfoga över alldeles på
 " tremis " hade det kristallklaraste vatten man kunde tänka sig...

Ingen hade baddräkter...
Wille DÖK med hela kroppen under vattnet...VILKEN hund...
Han älskade platsen...Simmade långa sträckor och tog en gång " i land " på mig...

Totallycklig hund..


Definitivt inga alger/cyanobakterier...

Det blev ingen klåda eller annat efter de dopp vi alla gjorde...Inte blev håret klibbsträvt heller - som efter havssim...

Lite var jag orolig för att Wille skulle få ont i öronen efter dykandet, men ...ännu har han inte visat tecken på sådant...

Idag har vi tagit det lugnt..

Jag har tvättat kläder..med den påföljd att jag nu sitter med en uuurgammal rosa BON JOVI  t-skjorta på mig på betongtrappan...

T-skjortan var liksom med på den tiden BJ var "pop " - och har sedan dess undergått smärre ingrepp...T.ex behövde ett barnbarn en gång ett docklakan och famo tog en rejäl bit av BJ...
Baktill...så skulle jag gå med BARA skjortan på mig så ...skulle ena skinkan blottas...

Bjuder på fotot -.där jag spänner ut BJ mellan knäna 😂

Varen icke förskräckta - jag tänker inte ta nån " belfie " 😄

Minnenas "blus " alltså...
Säkert i något skede en del av en trasmatta...

Sommarvärmen har fått en av mina tre gamla passionsblommor att blomma..

Med EN enda blomma, men den stackaren satte frukt också...

Plötsligt känns fem års vedermödor helt ok...

Nu hinner ju frukten ruttna / bli insektmat / falla av i hettan eller något annat...men så här långt är det redan fint att "få till " något så exotiskt...


"Vi har inte sett slutet  ännu " sa kloka mor min...


Och ..vid  de kloka orden tror jag skrivkrampandet får bli för denna dag ..den sista juli...
Jag skall göra en sats varmt citronte åt mig...För dricker dricker dricker gör man...

Hoppas nån morgonpigg skulle nappa på idèn att fara och hundsimma med oss...

Det ÄR värt ett besök...

Ha det bra....trots värmen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar