onsdag 18 juli 2018

Värmebölja och pyamasintelligens...

Konstaterade tiotiden idag att jag borde gå mer med pyamas..
Tycks få bästa ideerna innan jag bytt till dagsmundering...
Något som ändå TORDE härröra sig till att jag är morgonmänniska ..både mentalt och kroppsligt...

Tömde Willes bassäng på de sista kannorna vatten igår kväll då jag nattvattnade i växthuset...
I morse hade den stora presenningen torkat och jag vek ihop den ...
Samtidigt slog det mig :

Varför ha en hundpool på ett ställe där den är hänvisad till dricksvatten och därtill står i full sol så gott som hela dagen...

Tänkt och gjort :

Ner till bastun och röja...Alla lösa bänkar ut i omklädningsrummet..Lådorna med tände till samma destination...

Sopborsten jobbade en god stund för att få betonggolvet stickfritt...

Upp efter poolen för att kolla att den säkert ryms...Vilket den gör...Poolen läggs på bastulaven..
Upp efter den gamla gummerade vardagsrumsmattan som utgjort poolunderlag..Ner med den och passar in den på det sopade golvet ..

Upp efter pressun...Som installeras i och omkring poolen..

Bastugrytan töms i poolen...Den halverade och modifierade tunnan av rostfritt stål töms också där...Med en metallskopa...
Det tar sin lilla tid att få ca 120l förpassade från A och B till C...

Upp och tvätta ämbar....Ner med dem  - och sprutkannorna till brunnen...
Femtio liter fräscht brunnsvatten i poolen och det blir  dags att lura den första Pool-
housebesökaren i vattnet...



Det visar sig vara ett helt litet företag, för han sitter hellre på bastulaven än hoppar i bassänger...

Men "trägen vinner " och en näve friska fina tallkottar lockar honom...

Då han väl ÄR i vattnet har han skönt och ingen panik bort...

Jag pressar mig mellan bassän...ursäkta POOLEN och bastugrytan och klättrar upp på laven...Hunden hoppar ur poolen och springer ut och mellantorkar...
Matte följer efter och..fotar naturligtvis...
Sen vill han tillbaks in...
Matte upp på laven 😁

Det är visserligen värmebölja men vi får motion.....



...och medge att min hund är klok och duktig ♥♥♥

Vi har förresten sovit i växthuset - han i soffan och jag på gästsängen ( den jag brukar tvätta mattor  på ) och med moskitnät a la Ikea var det riktigt skönt där...

Här sov han nästan hela natten...

Som andra småbarn ville han komma och "moscha" på morgonen

Nåjaa, det var väl allt för idag...

Nu väntar vi på svalka och ...åskregn...

Ha det lika gott som vi ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar