torsdag 10 april 2014

Gripen till max :)

och av en präst ...Kan dessa ord komma ur en ateistmun ????

Jo, KAN och KOMMER ....

Min yngsta dotter lade upp en video på Fb - en video som rörde Matte/morsan till strida tårefloder - bägge gångerna hon lyssnade ....Med hörlurar så inget skulle gå förbi...

För att inte avslöja något mer lägger jag in länken här och nu : http://www.veckorevyn.com/Livsstil/Se-nar-prasten-overraskar-brudparet-och-forsamlingen

Ja, skulle det finnas fler sådana präster så kunde jag överväga ett återinträde i kyrkan - eller åtminstone ... besöka denna institution regelbundet....

Undrens tid är helt tydligt INTE förbi.....
                                         
                                               *******

Vädret har varit så fantastiskt det med och skottkärran har skurrat glatt omkring med uppkrattade löv/barr/kott/gräs/jordtorvor - och annat...

Idag var det dags att plantera liljerymlingar ute på Sydväståkern - i gamla mullsträngar som  uppkommit då den ytterst lokala trädgårdsnörden skyfflat upp dräneringsdikningsmassor i sorkterritorium utan like...det år då det baaara regnade...
Sorkarna har väl inte gillat tilltaget, men DET kan jag leva med - så djurvän jag är....


Jordmassorna har vänts, svängts och av-ogräsifierats och slutresultatet blev fin planteringsmylla....

Hundarna har deltagit i planteringsarbetet - och skött om att maskrosornas antal minimerats...

De nyplanterade plantorna är såna som spritt sig utanför den egentliga "rabatten " utanför ladugårdens murade del - och jag har länge redan TÄNKT att de borde omplaceras...

Idag blev det att ta tag i saken - då en väninna kom på besök och frågade om jag kunde avvara några av dessa orange dagliljor ....

ÄNTLIGEN....

I morgon skall det regna - enligt väderrapporten - så det gällde att ta ut ALLT man kunde idag...

I morgon blir det bastu - i en nyelektrifierad byggnad - som idag försågs med ved och tände - och städades....


Var varmt välkommen - morgondag !!!

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar