måndag 7 april 2014

Undrande och lite vemodiga toner....på FB - alltså...

I förrgår lade jag upp ett inlägg med en " levnadsvisdom " på min FB-sida...

I stora drag och i mycket fri översättning : 

"Om du alltid bara gör vad andra förväntar sig av dig, kommer texten på din gravsten säkert att lyda: Mitt liv har varit i allas smak, men inte i min egen...." 

Kompletterade med att skriva : Jag kommer ju inte att ha nån gravsten, men det skulle inte heller stå såhär på den, utan precis tvärtom....

Min " bästis " från skoltiden skrev ett smått förfärat : Vaddå - ingen gravsten ???

så det var dags än en gång att förklara att jag inte hör till kyrkan,  skall kremeras och askan strös ut " nånstans " , varpå kompisen förklarade sig vara sorgsen intill tårar....

Ville ju inte på FB utreda min sista önskan sååå ingående, men olika små händelser under den senaste tiden HAR ju haft en viss inverkan på sinnesstämningen och - krasst sett tickar ju klockan obönhörligt inte bara mot midsommar.....
 
Äldre vänner som ännu ringer klagar på att bekantskapskretsen decimeras - och det gör den osvikligen ju äldre vi blir....

Inte nog med det - folks MINNE försämras allt mer och det gör mig lite sorgsen - då det egna verkar ha blivit bättre med åren - vilket jag tillskrivit min nuvarande livsföring och NÄRMAST det faktum att jag HUNNIT få det länge efterlängtade huset - året innan jag fyllde sextio...och sluppit den stress som husletandet och boendet på hyra innebar.

SENT men ändå...

Och ...nu ut efter ved - eftersom vädret bestämt sig för att utgjuta de tårar som Matte får spara :)

Ved behövs då det regnar - och man skall/vill  minska elberoendet  ...

Elfirman fick just 212 € och av den summan är ÖVER hälften överföringsavgifter....

SURT så det förslår....

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar