måndag 25 augusti 2014

I morgon BORDE jag bli uppringd :)

Det länge - hmmm- planerade pengaslöseriet kan inledas OM samtalet kommer - som utlovats......

" Brädgården " borde få bastupanel i morgon - eller torsdag, så ...man går ju med förväntan i blicken tills löftet infrias...

Nå, här finns annat att förströ sig med - som plantering av tagetes som bara bott i gamla kastruller och nu får försköna bastumiljön och några blomland....

Pengarna ligger NÄSTAN ograverade på bankkontot - och snart kommer det mer .....NÅN dag skall jag leka bankfröken och betala det som ligger på hög i sovrummet....

Regnperioden som redan pågått en god tid LÄR fortsätta veckan ut och jag har pysslat uppe på vinden för att så småningom få bort det som liksom inte hör dit....( Bl.a en hel låda med Arbetarbladet från 1971 - som blir bra tände i bastun....)

Den öppna vinden har garanterat fordomdags använts för tvättorkning och det skulle ju vara skönt att HA den till det - förutom förvaring....

Löpmattesäsongen har till Onnas glädje inletts idag " på allvar "....Ingen mat förrän hon sprungit en runda, lyder konceptet....

Hennes iver var påtaglig och man såg bara svansen skymta i trappuppgången  då jag sade att hon skulle  upp och " tjoppamatta ".... Hon stod på bandet innan det ens nått golvet och svansen vispade nästan lika häftigt som då Husse kommer på besök ...
( Fast då viftar HELA hon och hon kommenderar honom högljutt att koncentrera sin uppmärksamhet på HENNE ...Han har LÄRT sig ryta till .....för det ÄR enerverande med hennes röstresurser...)

Nå - idag var det bara hon som sprang på bandet - med Cocke cirklande runt runt - som en haj väntande på byte :)

Sen ut bäggedera av och an och därpå mat....

Vindsrummet förbereds för pelargoninvasion...

Mitt planteringsbord - ena hälften av det halverade gamla köksbordet - skall fästas under fönstret bara innerrutorna kommit på plats ....Det känns som om det var nyligen de togs ut, men ....visst har det hunnit vara sommar här emellan....

Och mitt i allt - här medan jag skriver - bullrar något ute och jag ser att elkabeln som förser mitt hus med el HÄNGER i en vid båge....Kanske 2 m under normal höjd.....
Störtar ut och konstaterar att kroken som hållit kabeln har gått AV och alla ledningarna + en rörstump dragits ut en god bit från huset ....

Ringer BOLAGET där en ung flicka lugnar (?????) mig med att säga att  " de välisolerade kablarna nog inte går av så lätt och att hon ska lämna bud åt montörerna  som säkert kommer ännu denna vecka.....

" SOITTAKAA uudestaan jos jäätte ilman sähköjä...." ( Ring på nytt om ni blir utan ström )

Det är liksom MÅNDAG i dag.....

Allt möjligt skall då hända....

Jag som tyckte det var helt tillräckligt att jag förlorat Skype-kontakten......

Nu måste jag nog röja vindsuppgången OM det börjar drälla el-gubbar här.....

Suck och dubbelsuck......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar