fredag 1 augusti 2014

Hänvisande till förra inlägget.....

kan jag väl bara konstatera att det KANSKE vore bättre med ett dockhushem ÄNDÅ ?????

För - innevånare i sådana behöver inte gripas av panik innan butiksfärden - den hett efterlängtade då det ÄÄÄÄÄNTLIGEN är den första ( 1.8 )

Panik ????

Jo, för - kontot borde kollas innan och några superröda räkningar betalas....

Men....kodtalslistan finns INGENSTANS.....Och då menar jag  i  n g e n s t a n s ....

Inte på den plats den BORDE vara, inte mellan byrån och väggen - mellan el-elementen och väggen, inte mellan de otaaaliga- men ändå reducerade - reklambladen/dagstidningarna, inte i böcker, lådor ........

Svetten bryter fram, gråten är inte långt ifrån.....Ínte heller svordomarna....

Den främsta tanken är " Det kan inte vara sant "...
Jag MINNS att jag tänkte stoppa listan under en trave diverse på pallen bredvid soffan, men STEG UPP och sade till mig själv : " Den ska INTE vara där !!! "

MEN - vad som avbrutit mina ordentliga pretensioner är dolt i seklers dimma ....eller...som här DAMM...spindelnät....hundhår.....

Dammsugaren kom fram - efter ett visst letande - och surrade i sig det mesta lösa partiklar - också sådant som måste framletas ur dammpåsen.....

Tidningar ruskades, reklamblad synades, fakturor genomlystes, tvätthögen - den som ännu inte hittat vägen till skåp och lådor - flyttades och varje handduk, lakan oa persedlar granskades....

NEJ, ingen kodtalstabell.....

Jag GARANTERAR att inget förts bort från huset - därom vittnar de mängder sorterat /osorterat ....stuff....som BORDE...

Borde är ett ord som kunde vara hödeligen straffbart och låter som en svordom....ett syndigt ord som väcker olust, sorg, besvikelse, uppgivenhet....

Nå, nu har jag gjort min syndabekännelse, biktat mig....

Känns inte bättre, för ...dammet kliar i min svettiga nuna, vinddraget välte sodastreamflaskan mellan slagbordet och väggen, en av de rena handdukarna kastades på golvet ...och städningen fortsätter.....

Skulle inte ha haft TID med detta IDAG.....

SHITTTT......


P.S Efter 2 timmar och 50 minuter HITTAR jag den ...I " Fåglar i färg "......

Lättnaden är total, men - jag ligger efter i TIDtabellen ....Vilket alstrar mindre panik ...Man tar nån timme extra i kväll ????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar