tisdag 26 augusti 2014

Skööönt :)

El-montören kom i dag - till all lycka - och nu har huset en ny krok för kabeln och ett nytt fastsättningsställe för kroken....

Han märkte nämligen rätt fort att det gamla stället inte längre höll - och jag lockade honom upp på vinden för att kolla ett nytt - inne i sidoskrubben - som jag IGÅR röjt för ändamålet...
( IBLAND är också JAG lite förutseende )

Nån krok hade han inte i bagaget - den gode montören, så han fick köra av o an till Citty ( "bara " ca 40 km ) för att plocka upp en sådan...

Medan han var borta fick jag fortsätta med det jag hållit på - kalkandet av källaren...

Han var artig nog att be om lov att gå upp på vinden vid returen - och det beviljades....Jag hade sagt att han kan be om hjälp också vid behov, men han klarade allt till belåtenhet ALLDELES själv....

Jag vinkade i alla fall artigt av honom och tackade för att han kommit så fort - trots att flickan i kundservicen inte ansett  saken särdeles brådskande...

Medan jag var i källaren kom det några sms som varslade om besök " snart "...
Jag var oartig nog att ÄNDÅ fortsätta jobba - så MYCKET " snart " fick jag en för mig främmande bil på gården - men personen i bilen var bekant....

Inga snabba klädbyten eller frisyrtillrättalägganden här....Kalkfläckade kläder och dammig kalufs fick duga...Händerna tvättade jag i närmaste tunna och torkade på byxbaken....


Säkert har 20 år förflutit sedan vi senast sågs - och vi hann uppdatera lite medan vi gick gårdssyn och husesyn och drack ...snabbkaffe med blåbärspaj...

Medan besökaren ännu tuggade i sig paj ringde telefonen och vårt samspråkande avbröts på en stund av " hundpensionat-ärenden " ...

" Jovisst, det går bra - kom med henne bara " ....

Då den fina bilen åkt med den västnyländska besökaren återvände jag till min NÄSTAN färdiga källare....och fick efter en liten stund igen tvätta händerna i tunnan :)

Vår lilla " standardgäst" ankom jämte sin Matte - som skall besöka storstaden i morgon och dumpade sin vovve i vår ömma vård....

Så - nu återstår en knapp kvadratmeter " vindfång " av källarprojektet - och jag får börja planera inredning....

Det gäller främst att få utrymmet så rått&mussäkert som möjligt så inte potatisskörden gnagas av andra än människor under vintern...

De fräscha väggarna utgör en stor frestelse att MÅLA något där....Kanske en solros....Kanske nån TEXT....

Klockan var nån minut före 18 då jag slutgiltigt kom in för kvällen - med ömmande axlar och trött kropp....

Vadå, skall man inte tåla 12 timmars arbetsdag längre ????

En kaffepaus och en liten matpaus inräknade....

NÖJD med dagen är jag ändå....RIKTIGT nöjd....

Och det är huvudsaken.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar