måndag 4 augusti 2014

Man ska inte blanda in pengar i vänskapsförhållanden....

Detta har varit mitt måtto i många år, men ....SÅ utan pengar som jag varit sedan i maj  - på grund av den dundertabbe som gjordes i mars, har jag fått ge med mig - motvilligt....

Då nån stått i beråd att komma på besök har jag skändligen bett - eller insinuerat - om att det skulle behövas allt mellan mjölk och toapapper....och fått skämmas en smula.

Har bokfört hitforslade  mullsäckar , medburen mat och andra förnödenheter - inte kanske helt minutiöst, men  i stora drag.

Att resignera har aldrig varit min melodi och be om hjälp har varit en total omöjlighet - intill nu...

Man lär lära sig, men NOG tar det på äran....

Varje dag som nu tickar framåt med ljusets hastighet - som det verkar - BORDE lösningen på de monetära problemen  närma sig....

Brukar skoja om min - tyvärr dyrt förvärvade - rondör och säga att de kilona hjälper mig då pengarna tryter, men RIKTIGT så enkelt är det inte....

 Summan av " katastrofen " står klar - jag har fått äta gott av det som - eventuellt lite sällskapssjuka - besökare haft med sig och jag tillrett och serverat....och att återgälda allt kommer att bli svårt...

Det har varit ett brokigt urval på Braskasbesökarmenyn under våren , försommaren och sommaren  :

Stekt strömming/ mujkor, varma smörgåsar,  köttfärssås på svenskt vis, hushållskotletter / kassler,  stekta flunderfiléer , baconlindade musslor  och nu senast gratinerad hummer - med nytinade räkstjärtar som entrérätt....

Ofta har efterrätten bestått av glass, men ibland har jag pinat besökare med rulltårta eller andra bakverk, lite beroende på  VEM som kommit....

Mellandagarna - då hundarna och jag varit " övergivna " - har det blivit enklare rätter - och...avgjort ingen glass :)

Räknar veckor och dagar.... KANSKE får den retroaktiva pensionen - fr.o.m juni  -  redan  i september ...

DÄRFÖR jublade jag nästan då augusti slog upp sina dörrar.....

Vet inte vilket jag hoppas mer på - pengarna eller en låååång skön STRESSFRI höst....

Sen  får man se hur man kan kompensera " vissa individer " för all godhet man fått sig tilldelad.....

Säger Matte -  lite uppgiven......men MYCKET tacksam.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar