onsdag 30 juli 2014

Oj det här livet....

Kan inte låta bli att dra på munnen en aning då jag sitter här - med fönstren och alla dörrar på vid gavel - och sängen sorgligen obäddad....

Vem bryr sig ??? Jag har inget dockskåpshem - utan ett där det hela tiden SKER - händer - jobbas - fixas....

Här skall man kunna LEVA - utan att vara orolig för att stöka till ....

Flinet blir bredare då jag betraktar mitt " matbord " - ett f.d trädgårdsbord med utmärkta smulspringor - som visserligen är allt annat än praktiska, men ...stunden kommer då också JAG tröttnat och DÅ är det dags för något annat/ begagnat.....

På bordet står en skål som jag i går åt risgrynsgröt ut...Med rårörda lingon - ser man...Ett lock från potatiskastrullen som jag nyss dis...sköljde av för att koka lite Spaghetti Quinoa Tomate ...Min fina tekanna - som de senaste  värmeböljedagarna haft lingonvatten i sin retromage...En Musse Pigg- mugg som en vän druckit te ur - och jag ...använt som kaffemugg efter en mycket ringa avputsning...En tjock pannlapp som låg på bordet under potiskastrullen härom dagen...En webkamera - som jag testade i min lilla Acer Aspire One - som jag bär med mig dit jag går - så långt mottagningen funkar....En grön plastsprutkanna - ca 8 l ....En GAMMAL " Fåglarna i färg " ...Ett reklamblad från K-market...En blå kapsyl till en sodastreamflaska...En " Viva Mais "förpackning - eftersom jag har en blåbärs-hallonsmulpaj i ugnen och sitter och vaktar denna - sittande på gästplatsen .....En röd tuschpenna...En minnesticka ...Ett odlingsplaneringshäfte...En frottélapp som jag torkat av fingrarna på då jag fotade formen med blåbär o hallon innan jag smulade täcket över dem....En glasform som jag rensade blåbären i....En vissen squashblomma....
och min lilla Acer i ändan på bordet bredvid ugnen....


Det doftar alldeles SYNDIGT gott ur den just nu.....

Skall just ta ut formen - ett ovalt Pyrex-lock - och låta pajen svalna en stund....Medan jag ...bäddar sängen ...elller / och röjer köksbordet.....

Tro inte att jag latat mig idag HITTILLS heller :D

Nä, jag var ute och vattnade redan sjutiden och efter det har jag smällt ihop en trappa till bastun.....Ett bräde blev snett - det nästsista - och jag skyller på ont i ryggen och därav dålig arbetsställning.....INGET annat :)

Var sedan i Snickis för att leta....NEJ !!!  För att TA en flaska flytande tjära från hyllan + en pensel .. att smeta på trappan....Men...behärskade mina lustar och avbröt mig i tid....

Det sneda brädet MÅSTE korrigeras först  - och...mina planer på att ha en ( lite liksom teknikmiss-skylande ) matta på trappan  går nog inte att verkställa om tjäran kommer dit....

Så, jag plockade hallon istället och kom in för att " vila " med pajbaket ....

Och här är jag nu ...sängen bäddad, bordet ordnat inför den kommande diskbataljen och som BELÖNING ...skall jag få ta en bit paj....Den ser sååååå till YTTERLIGHET läcker ut.......

Ojoj , det här livet :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar