måndag 21 juli 2014

Då man efter några " smala " dagar får hundvaktarlön.....

och kommer sig för att peda till bybutiken och köpa mat ...har hungern liksom gått om....

Det KAN ju ha med värmen att göra eller - för att det inte ÄR så roligt att kocka i sin ensamhet :)

TRE dagar ( fyra ???? fem ??? ) utan bröd är en bedrift som jag som brödoholic inte trott mig vara kapabel till, men NU ....

I morse drack jag kaffe med 2 dl ...popcorn till....Gick alldeles ypperligt...

Inte har jag tagit några värkpiller heller - jag som i åratal - skam till sägandes - startat dagen mer eller mindre med V.....n Rapid eller V........Retard....

PIGGARE kan jag inte säga att jag känner mig - för det skulle vara snudd på lögn - jag är ju " alltid " pigg....

Idag cyklade jag som sagt till byn för att handla mat - vilket jag gjorde och vek ännu in på kaffe hos min kompis G........

INGA överdrivna svettningar trots att värmen var runt 25 C....Inte heller överdrivet flåsig vid hemkomsten eller i behov av en vilopaus på soffan....

Nu väcks ju tanken : KAN det vara kolhydraterna som varit bovarna ????

Hur som helst : jag ska fortsätta på denna linje någon dag till och sedan se om det svänger....kanske...


Idag har jag bökat i uthuset - i " Mellanrummet"  och ...fyndat lite...diverse
medan jag städ...PLOCKAT....sorterat...

Inga världsrevolutionerande grejer, men sånt-man-kan-ha-nytta-av...

Tre vedkorgar av fanér - två utan botten eller med mycket dålig sådant - men jag tror jag hittade JUST en sådan plyfabit som KUNDE tänkas passa i en...
Första året hade jag dessa korgar i bruk för ved - på en av vattenkälkarna som de verkade vara tillverkade för...

Ett fisknät av bomull...MYCKET tärt av tidens - och myssens - tand, men om man klipper bort de riktigt trasiga kanterna kan man ha luktärter eller annat EN säsong att klättra i maskorna....Kanske...eventuellt ....

Det AVGJORT bästa fyndet var ändå ett knippe med  ståltråd omsorgsfullt omlindade BRÄDSTUMPAR som jag TROR  har blivit restbitar efter bastulavs/ -pallsbyggandet...HYVLAT material....

Jag har länge undrat var man skall ta material till bastutrappan - som nu - som sagt - är bara en transportpall med plastgaller påspikat....

Nyfikenheten får ligga på is en stund ännu, men det kliar storligen i fingrarna att bära det kolossalt dammiga knippet - eller KÄRRA det - till  bastun för att pussla en stund....

För att kunna kärra ved upp och IN i omklädningsrummet måste en liten ramp byggas ....och .....

Men som sagt -före detta måste jag få skottkärrans nyfixade  ( Tack snälla fixaren !!!! ) hjul på plats och ........det blir först då jag med egna knubbiga händer GÄNGAT om bulten som sabbades av undertecknad - då tankekapaciteten inte räckte till att fundera ut TÅGORDNINGEN i arbetet...

S U C K .......

Men ...GÄNGNINGSverktyget har denna slarvmaja hittat  ( och testat ) i sin fantastiska Snickerbod...Hmmmm...Den som BLIR fantastisk bara den är röjd - vilket OCKSÅ är på G....

Som så mycket, mycket annat här :)

Till och med de hundar som i går kommit hit på semester har drabbats av reservmattes " på-G-jobb " - för ...groparna i uppfarten ökar och - under en av ekarna har en labbis och en tax grävtävling i skrivande stund ...

Det är dem sååå förunnat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar