fredag 11 juli 2014

Folkanstormning på kommande - full fräs framåt - och diverse små latmattestunder i nyfixade gungan - eller som i dag - i hängmattan....

LYXIGT värre att ligga under moskitnätet och blicka upp mellan den stora ekens lövverk, gungas sakta av ostanvinden - snudd på avdåsning....

Men - i detta fullmånspåverkade sinnelag - kom jag mycket fort ihåg den röda "stävan"  - gjord av NÅN här boende  - för läääänge sedan av en avsågad RÖD dunk - som jag på våren tog ner från lagårdsvinden....

Nu skulle jag ju behöva den för att få upp vatten från bastubrunnen - eftersom det bara är sååå torrt....

Framdragandet av stävan kostade mig  en momentant tillplattad långfingernagel, men den var VÄRD det lilla onda :)
Vilken PRAKTISK grej...Och där har den bara VÄNTAT på mig - i sex år nästan...

Jag har hinkat upp vatten a) liggande på knä och  b) på äkta sjömansmanér med rep i ämbarhandtaget...
Nu är det betydligt bekvämare...
Jag tog upp tre ämbaren vatten och vattnade jordgubbslandet med två....Rensade ogräs där också...så nu finns inga " hinder " för att trimma ogräs runt det inhägnade landet...

Tack och lov för ....hängmattan ....:)

Jag har fixat grindens stödhjul också....Hoppas det håller ens en liten tid...Håller det INTE så blir det mer omfattande än att skruva i några skruvar...

Återstår lilla " gång-grindens " fixning...Kanske skulle gå att slå in en metallkil vid grindstolpen för att få grinden upprätad - men jag befarar att grindstolpen kommer i lutning...Få se nu....

Klockan rusar som vanligt då det är paus och  - om ca 2 timmar skall jag få två av mina barnbarn på veckoslutsbesök, så....jag måste fortsätta jobba....

Skoj så länge man orkar fräsa på så här ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar