måndag 7 juli 2014

Lördagen BLEV lite dyr, så nu tänker jag ordna ett LOPPIS

I och för sig har jag blivit uppmanad att ställa till med ett sådant  men då mest för att bli av med lite prylar.....Jag hade loppis den andra sommaren  eller tredje och ...visst kom endel saker bort - sånt som jag idag ÅNGRAR att jag slumpade bort.

Nu MÅSTE jag få ihop lite cash, för efter att jag idag betalat TAXIN nästan helt och den purpurröda elräkningen till sista cent står mina konton ca 6€ på minus ....

Inte precis första gången i mitt långa liv, men faktiskt inte på länge....

Jag gillar inte att låna pengar för man BÖR i denna ålder klara sig själv, så jag har vänligen avböjt " skicka kontonumret så lägger jag in ..."- förslag så långt det varit möjligt.

Men nu - LOPPISET :) 
Det måste ju förberedas ...på alla de mest oväntade sätt....

BÄNKEN - en gammal modifierad högsäng -  har stått fastknuten i en tall på gården, vinglig och med spjälverket löst pålagt i säkert ett drygt år eller mer...
IDAG  fick  jag inspiration att fortsätta med den...

Några skruvspikar - en gammal byrålåda - några brädbitar och lite vit färg - hittills :)
Det blir en bra sittplats - bara jag sytt överdrag till en liten madrass - och kanske ryggdynor....

Den orediga samlingen med plantor har uppretts och flyttats...
Skivan - som skulle bli fågelfoderautomat i fjol - har tjänat som bord för rabarberbladsgjutning så sent som förra veckan.  Nu skrapades sandhögarna ner i tre ämbaren och skivan putsades - för att bli försäljningsbord..

Bänken behöver få ett bord framför - och det är nästa projekt...

Gungans stativ får ännu ett par dagar fungera som torkställning för de mattor som skall tvättas och sen blir det klädställning för det i textilväg som skall säljas....

Vattenslangen är färdigt utrullad genom det öppna duschrumsfönstret - och jag vet var trycktvättsmaskinen finns - tror jag :)

Äntligen - som sagt - får allt FART - också jag....


Fast en matpaus ska jag just unna mig - tomatsoppa med ett ägg i .....

Siesta i hettan påbjudes....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar