tisdag 22 juli 2014

+27 i skuggan....

Inte ens ormarna ligger och solar - så det kan vara bäst att följa deras exempel och hållas i skuggan så gott det går....

Man stiger upp sextiden, går på en snabblänk med den sexhövdade skaran - ger morgonmaten - dricker en balja kaffe själv och ...VATTNAR sina grödor....

Tycker man borde ha schimpansarmar vid detta lag, men de krymper väl till normal längd under natten.Så känns det i alla fall....

Äntligen börjar de första tomaterna mogna, men så illa behandlade som de blivit i år så har plantorna nog lidit.
Allt lämnades i sina krukor ( därav det väldiga vattnandet ) för att lätt och behändigt kunna flyttas in i det nya växthuset - som inte ännu har kommit upp...

GRUNDEN är färdiggrävd, men DJUP och LUTNING skall kollas ( vilket jag inte klarar ensam ) och sättsanden fyllas under och bredvid lecablocken innan det blir virkets tur....
Då behövs det igen assistens - för jag sågar INTE NÅNTING grövre än ett vanligt bräde med handsåg....

FÖRSÖKER se det positiva i situationen = jag har säkert ett fint växthus i nästa vår och kan inleda odlingssäsongen tidigt....

Realistiskt tänkt SKULLE det inte ta mer än ett par dagar att få upp huset - men jag klarar inte det på egen hand...Nu är det för hett...dagtid - och på natten är inga hjälpredor i farten...

Har första gången en rad fina paprikaplantor att glädja mig över...I fjol var det chiliår...

Kålen jag planterade ut nyligen har naturligtvis haft " gäster " - men plantorna är såpass många att NÅN kanske blir något...

I kväll skall jag försöka få tagetesplantorna utplanterade + den kål som ännu är i krukor....

Och - då lånehundarna har åkt skall alla Kvanneplantorna komma i jorden...
SEN börjar det var dags att fira sensommar utan dåligt samvete för den typen av ogjorda arbeten....

Nu skall jag smita till Snickis och försöka få upp de hopsopade högarna av diverse ...Endel genomgånget och sorterat - annat icke-.....

Kanske gör nya fynd i dag - och blir rik ?????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar