lördag 5 juli 2014

Mera tid för dagboken :)

Näää, dygnen har inte blivit längre och jag har inte börjat sova mindre - det har bara blivit trist att " hänga på Skype " varje liten paus...

Så nu är jag här i stället - på gott eller ont....

Konstaterade i morse att jag SKA lägga mig senast vid 23-tiden - för då är jag i arbetsskick vid 7- 7.30 ...Inte för att jag är KLOCKFIXERAD heller, men ibland så....

Pensioneringen har nog varit en definitiv välsignelse - om man kan uttrycka sig så blasfemiskt...och till all lycka har jag " vuxit ur " de flesta  nojor, så mitt liv är på det stora hela harmoniskt ...

Sängen är obäddad - kastrullerna står på bordet - odiskade ( orkade inte mera på kvällen - då jag diskat det övriga och blev tvungen att byta vatten...
Just det - handdisk gäller i detta hushåll ...Diskvattnet bärs ut då det bara är möjligt...

Skall nog diska bort dessa kokkärl också - bara jag först har lite trädgårdsjobb gjorda...Kanske då solen kommit genom den dimma som egentligen varit välkommen eftersom jag planterar ut tomatplantor på friland - i hopp om att meteorologerna ska ha rätt i att det BLIR varmare...

Pausar just nu efter ett idogt körande med den i går fixade skottkärran och - nu märker jag på allvar HUR viktig den varit... Nu löper jobben igen och smilet blir allt bredare...

Man HINNER med innejobben - nån gång - nån innepaus, nån kväll eller regnig dag.....

Kommer nån så får de ta det som det är - det är JAG  som bor här och mina oskrivna regler gäller ...

Visst gillar jag att ha det städigt runt mig, men i " detta skede av livet " får jag satsa på att få trädgårdslanden - och de övriga grönområdena  - så lättskötta som möjligt - för kommande år.  År då man inte längre ORKAR leka mullvad och handsålla myllan för att få bort knäpparlarver och ogräs i så stor utsträckning som möjligt...

Men nu ut igen - pausen är slut ....

Solen håller på att segra över dimbanken - och man får skynda på med tomaterna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar