lördag 19 juli 2014

En fortsättning på förra inlägget .....

Under de tre dagar som gått mellan dessa inlägg har jag fått fundera en hel del....
Nyttan av detta är ju att HJÄRNAN får jobba och det gynnar de små grå. En vetenskapligt bevisad sak ...
Det VERKAR som om tankearbete skulle krympa fettcellerna, men helt säker är jag inte .....

BÖRJADE i dag med ett FB-inlägg, men kom till att barn och barnbarn kanske inte skulle gilla mina ekonomiska utvikningar på DET forumet, så jag klippte ut det och ...skyndade hit....
Så här skrev jag :

" Undrar vad som EGENTLIGEN är viktigt ......
Kaffe ??? Bröd ??? Mjölk ???? Toapapper ???? * fnisss *
Kanske skulle avgifta kroppen och dricka örtte , mixa klätterspenat, maskrosblad och eget brunnsvatten och klippa Annonsbladet till gammaldags dasspapper...ÄNNU en 14 dagars utmaning  i sommarvärmen...
Gäster ombedes ha eget papper med sig ??? :D

Snart är det ju augusti - på gott och ont...."

På finska säger man  ungefär att  olyckor/ händelser  inte kommer parvis utan att dra med sig en tredje .( Ei kaksi ilman kolmatta )

I mitt fall var slarvet med den ena pensionen ( som uteblivit sedan i maj !!! ) nummer ETT....
Sedan kom TVÅAN då Onna blev sjuk - och den sista niten som god TREA : utgifterna för veterinär och TAXI....

För att ha råd med min födelsedagsfirning hade jag höjt  kreditgränsen på mitt  kombikort och tack vare denna manöver fick taxin 70 € av de 282 som resorna kostade -  samma dag som skjutsen ägde rum och 199, 66 på måndagen. Den ojämna summan för att också elbolaget ville ha pengar :)
Kontot stod efter dessa två betalningar på MINUS 6 €  !!! ( Den 1.7 )
Veterinärbetalningen kunde skötas per avbetalning - till all lycka...

Kanske det är bara bra att få utmana sig själv och faktiskt leva på vad som finns i skåpen, utnyttja det som barnbarnen lämnat efter sig ( det som deras mor burit hit ) och ....helt skamlöst be besökare ta kaffemjölken med sig då de är kaffesugna...

KROPPEN verkar tycka om detta ekonomiska tillstånd och jag tvekar verkligen :

GÅ eller INTE gå till butiken idag....

Jag HAR nämligen en TIA.....

Men ...att be gäster ta med sig ...toapapper ?????

* fniss *

Why not ?????

Informerar då jag har facit på hand....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar