måndag 6 november 2017

Ambivalensen går snart över...

Fullmånen LÄR inte kunna påverka människosläktet, säger en mängd undersökningar...

Människosläktet i sin tur är uppdelat i tvivlare och ...troende...(  För att nu RIKTIGT simplifiera...)
DENNA tror jag på ...100%-igt !!!!

Undertecknad ifrågasätter det mesta...
Inte alltid kanske de egna " styrkorna " ...tyvärr..

Jaha, och vart vill jag komma med de här föga filosofiskt framförda funderingarna ???

Måste tänka ....( Något som jag ibland / ofta / kanske BORDE överlåta åt nån annan ??? )

Jo....för då en idé har slagit rot i min hjärna är det verkligt fåfängt att få den därifrån...Och idén kan då vara totalt bisarr och ...eller..." modifikationsduglig " ....( I bästa fall mycket nedbantad och realistisk...Kryptiskt nog ???? )

Säkerligen är jag nu tack vare fullmånen OCH årstiden i känslomässigt blåsväder...

Dessa två i ljuv symbios .... ger mig alldeles för mycket tid att tänka...

Sommartid är jag " FÖR förfullt " upptagen med äkta utmattande  kroppsarbete....men då hösten kommer och de flesta utejobben har paketerats och då soffan verkar vara dagens/kvällens höjdpunkt, jo DÅ kommer TANKARNA och...med dem Herr Google in i vardagsrummet...

( Fniss....Låter minst lika illa som att " höra röster " .....Bra då man själv INSER det ???
Eller hur ??? )


Ja, och sen blir det full rulle framåt utan spärrar och - OM nån därtill INTE hejdar  tankarnas framfart utan tvärtom kastar bensin i lågorna ...så går det ...över klippbranten....

Man SKA försöka förverkliga sina drömmar...Borde gälla UNGA som ännu har alla teoretiska och praktiska möjligheter, men ...också äldre faller ibland hejdlöst...
Kanske - " offer för ett sista uppsving " ???

Det som " under gårdagen såg ut som det enda rätta " har nu under nattens-  och nära småtimmarnas - sällskapande med mr G naggats smått i kanterna och....kanske fått lite rimligare proportioner....
Bara drömhus....

Suck....

Vad det blir av alla funderingarna - utom en massa fullkluddade papper, digitala anteckningar i plattans skrymsel, kopierade bilder och ....vissa beställningar - får den närmaste framtiden utvisa...

IBLAND kunde mr Google strejka och ...vänner dra ner högtflygande irrealistiska ...drömmare på jorden...
Inget egentligt fel på det här heller, men...

Fast de som INTE gör det VET att ...fullmånsmanin eventuellt  går över ...och de som gör små försök att dämpa ivern VET INTE vad de gör :D
Status quo...ante bellum...

Men ...på det stora hela är väl allt bra ...
Energiflödet är det inget fel på....


Bra att få nån dags perspektiv på idéerna :)

Idag är det SVENSKA DAGEN och...den har jag anledning att fira...

Jag har sett mitt livs första HÖKUGGLA ..
Inte bara sett ...utan tagit 19 foton och 5 videosnuttar....
Avstånd till ugglan ca 20 meter !!!

Glädjen är ungefär lika stor som 1993/94 då en vacker, stor fjälluggla svepte ner från "mitt" ladugårdstak - i Ekenäs...

Det sade radions naturväktare att hände " en gång under en människas livstid "...

Här får ni ett suddigt foto att ...fira svenska dagen med :)

Surnia Ulula 6.11 2017 
Nu ska jag gå ut och fortsätta höja ...konditionen med något lämpligt ...städjobb ....

Regnet slutade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar