fredag 3 november 2017

Om nån har ifrågasatt min mentala hälsa :)

...så är det väl på sin plats med ett mer normalt inlägg ??? :D

Bara ett kort ett, för dagen ligger i sin linda och mycket finns att göra...

Började morgonen med diverse förberedelser inför helgen - bl.a har jag tänkt mig en dusch för att inte skrämma eventuella halloweenfirande ungar med att lukta "  som om  husmor var just uppstigen ur grafven "...
Bilden är inte en selfie, utan stulen ur filmreklam...

Visade sig att duschrummets lilla röda lampa i skarvsladden till varmvattenberedaren INTE lyste...
Trodde först jag kommit åt att släcka den av rent misstag... men den tände inte hur än jag tryckte...
Tog sladden med till köket där den funkade hur bra som helst...
Testade vägguttaget i " uschrummet " med värmeblåsaren...Inte ett flås....
Värmeblåsaren till köket ...där den funkade fint...

Så, också en enklare funtad husmor förstod ju att en säkring har gett upp...
Stövlar och jacka på och en 10A säkring i fickan ...och ut till skåpet på västväggen...

Hittade rätt syndabock och fick den utbytt....IGEN en gång slogs jag av att jag BORDE skriva nya remsor med säkringskartan ..ev. med en dymo-maskin...så länge det ännu går att tolka texten....
Finns ju nyare - digitala redan :)
I annat fall blir det att ha nån stackars medmänniska med och kolla inne eller ute vad som hör vart....

Så ...det BLIR dusch i dag eller i morgon...OCH liiite uppvärmning av utrymmet som idag påstår att temperaturen INNE är +9°C och ute 0,4....

Och så kan jag konstatera att ANTINGEN  mitt idoga papperssorterande i kassens dammiga innandöme  ELLER den nya mattan ger mig rinnande ögon och dito näsa....
Nån förkylning är det INTE eftersom jag mår bra i köket....efter en stund...

Lv- pumpen BORDE kanske putsas och knäppas igång också...Den filtrerar ju luften - SÄGER broschyren...
Tvivlaren i mig är inte alls lika säker på annat än att varje elgrej som kopplas till faktureringen HÖJER slutsumman på notan....

HUSET mår väl bättre om det uppvärms....Suck...

Något stickat husskydd tänker jag mig INTE ...Typ detta - även denna bild är stulen ....

S.k stickgraffiti...Google..

Mycket att göra ??? JOOO, ska sluta...
KAN " fatta mig kort " ;)

Ska hugga tände, ta in ved, föra t.o.m TVÅ  kompostämbar dit de ska...
Har hållit på att avblada och " avrota " selleri, purjo och ...städat bort sådant som inte längre är matnyttigt ur kylskåpet...Dvs gammal senap, köpt salsa och ...vattnig sallat...

Och - på försök tror jag att jag för ut min dammiga memoarbladskasse på verandan...OM den är skyldig till snuvan...
 KAN ju inte vara min nya sköna MATTA som innehåller allergener ???

DET skulle vara trist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar