onsdag 1 november 2017

Det här " längta mig bort " fortsätter :)

Känner igen en viss likhet med min morsa ( hon kallade sig så !!! ) - dels  eftersom hon var sååå innerligt trädgårdsgalen OCH  ...förberedde resor som  hon inte visste om hon någonsin skulle kunna åka på...

Bl.a hade hon Roms karta så fullkomligt i sin ryggmärg att hon kunnat fungera som guide trots att hon aldrig varit där...
Sedan då hon KOM dit...kunde hon visa sina imponerade medresenärer till olika gränder och gator...

OM jag  kommer dit JAG  önskar mig får folk nog veta det ....

HUR är sedan en annan sak...och NÄR....

Jag har i alla fall - i motsats till Morsan :) - haft tillgång till google, virtuella bokmärken och telefonnummer som alla underlättar  planeringen av ...låt oss kalla det " resor " ...

Det må sedan vara  högst imaginära och bara ...önskesådana , men - planeringen är det inga fel på...

Igår lämnade jag in TRE ansökningar om lämplig mängd fyrk - så för stunden " finns alla möjligheter "...

Missförstå mig inte : jag älskar mitt hus och min tomt och mina växter...MEN odlingssäsongen blir sååå kort...

Säger INTE nej ...om utifall....


Läste i går kväll...seeent om " min nya hemort " ...att fuchsiorna som vuxit vilda längs bergsväggarna gett NAMN åt ett område....Att man bara  SPORDADISKT får snö - en anteckning var från 2008 ...Stor sensation...
Inga höga dagstemperaturer heller...Mycket regn och vind...Hav och branta klippor...
Låter såååå lämpligt :)
Ingen solsemesterort...men just därför..



Nå, likaså igår ...jobbades det  ute i strålande sol med tjocka / otympliga handskar och ...arbetet med att ta ner min bÄrsÅ...fortsatte...

Klippte ner humlen, tog bort murkna stödkäppar och stödde det gröna metallnätet provisoriskt med ..mindre murkna pinnar...
Ser väääldigt tomt ut då den vissna kupolen är borta...
Lovas fint väder flere dagar i rad nu så ...man hinner väl jobba lite ännu...

Växthuset blev också städat, soffan uppställd på lecablock för att inte suga upp fukt i benen...Dynorna måste väl tas in....Om inte för mössen, så för eventuella mögelangrepp...

Samtidigt  blev jag av med en av mina skottkärror...Kan inte köra med två samtidigt så ..
Den som tog hand om min gamla kärra sparade kanske 20€ på " affären ...
Snart får denna ersätta skottisarna...



I förrgår hade jag igen besök av mina " omvändare " ...TROTS att de aldrigt fått stöd i sina försök att få mig att ..." tro."

Jag sade att jag fortsättningsvis TROR/LITAR mer på mina möjligheter att vinnna på lotto...och visade mina färdigt skrivna listor på " När / hur / då / var / " etc

De lämnade ändå sina små skrifter åt mig att " förundras " över...

Beundransvärt ihärdiga ....

Idag har jag sedan  varit  " lat " ...

Tagit in ved, tvättat lånebilen, skrivit ett gratulationskort OCH en gratulation på fb , eldat och ...benat ur en liten ugnsstekt sik som låg på sitt yttersta och gjort en liten risotto ....utan ost....utan vin...

Ja, och ....betalat bort hela pensionen på förfallna fakturor...
Fyra euro blev kvar :) men de allra viktigaste blev " minnen blott " ...

Det är en knapp vecka till nästa pension så ...månne det inte klarar sig...

Försäkringar ÄR dyra och 111,20 är mycket pengar...
Man ska nog vara " ung och frisk och arbetsför " för att kunna avvärja " närapå konkurshot "..

ELLER ...låta  bli att  köpa " civiliserade " kläder och åka på fester...

Ångrar ändå inte den senaste utomkommunala resan :)

Här har nu dagen gått...

Eldandet har så småningom gett resultat och man kanske " vågar "
kasta täcket av sig och...gå ut efter mera klabbar...

Ja, de flyger inte in av sig själv så....

Ha det gott tills jag inkommer med följande dötrista inlägg :)

Det BLIR nog bra ....

Lite bättre än min halvfärdiga ...damm :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar