fredag 24 januari 2014

Kom att tänka på ett gammalt uttryck

nämligen :
" Det man lämnar bakom sig har man framför sig...."
( Egentligen en rak och rå översättning av ett finskt ordstäv :" Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää...)


I mitt fall smälldes i förrgår och idag våta handdukar i ansiktet på mig - då jag fattade HUR ofta JAG varit otacksam  - eller säkert VERKAT vara det....

Virrigt ???? Jo, men ibland måste man skriva av sig....Trots avsaknaden av synlig logik och utan att nämna position / personliga pronomen / objekt eller status :)

Sedan maj i fjol har jag försökt påverka " situationernas gång " - regelbundet oregelbundet utan att vinna gehör....

" Det måste komma från en själv " har varit svaret....

Nå - nu då bollen ÄNTLIGEN kommit i rullning är det gnissel att allt går för LÅNGSAMT.....

KAN man säga åt folk att de ska ta tummen ur ????

Nej, inte ens jag kan det...

Jag är likadan själv...i viss mån...
Det måste komma en knäpp i den egna skallen - och det är det som känns svårt....



Lika bra att koppla bort telefonen - göra " vit citron " på Skype -och gå till köket och provgro frön/ fröer....( Eller ringa ÄNNU ett samtal, sätta sig i en bil och ta tag i saken  - den som har en bil...  )

I hopp om att " nånting " skall gro - spira - växa - rätta till sig .....

Salladsfänkål, stånds, selleri, vänskap, vaxbönor, mörk stockros, hälsa, lavendel, echinops och 22 andra är inlindade i fuktigt returpapper och lagda på torkolla över den varma köksspisen för att eventuellt komma igång....

Men nu skall vår trojka snart avtåga till byn - för Fpa har skickat ett välkommet sms....

Det finns odlingshjälp att avhämta på filialapoteket......

DET är jag mycket tacksam över :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar