onsdag 22 april 2015

Av skadan blir man vis men ....sällan klok....

Tror mig ha gjort ett av mitt livs bästa beslut denna månad...

Kronan på verket blev ivägskickandet av ett paket idag...
Saker utan större monetärt värde.... grejer som bara hängt i en blå plastkasse på verandan en god tid....som en symbolisk påminnelse om ett misslyckande...eller nåt...

Lättnaden är stor....och nu behöver jag inte stressa med oväsentligheter eller kompromisser....

                                                              ******************


Tvättmaskinen snurrar en stund ännu...Vi har just kommit hem från vår bylänk med en ny sats hundmat som kommit till butikens postavdelning idag...
Hundarna är trötta efter länken och jag ska ta en extra kopp kaffe ute och njuta en stund ensam/ själv  innan jag hänger tvätten och....sätter årets lök och drar upp potisfåror....

Lite regn skulle inte skada sedan....

Hmmm, tvätten fick en extra sköljning och centrifugering medan jag tog upp de sista tre stolparna med vidhängande nät, det som omgärdat köksträdgården för att få ha det odlade i fred för sprinklercockern.....
Dels var jag trött på stolpdjungeln ....och efter en av de fyrbenta hundbesökarna trott att han hade fri passage mellan stolparna och  följaktligen sprungit stora " bubblor " i det tunna grönplastade nätet.....upprepade gånger till och med , så ....såg det ju lite medtaget ut...
I stället blir det små låga element av itusågade lastpallar, som jag så småningom ( !!! ) sågar, spikar och rödmyllar....
Tar sin lilla tid....men det får göra det, eftersom odlingsjorden skall beredas och besås / planteras osv...och lever man ett tag till så hinner man ju...

( För att inte tala om växthuset som ska byggas och det är ganska mycket enklare om det inte finns staket eller stängsel runt byggplatsen....
MODELLEN på glashuset börjar vara färdigt funderad, nu är det grovjobbet som gäller....)


Potatisen blev satt, liksom löken....Min egen purjosådd är på stråstadiet ännu.. ( OM jag inte sagt det redan så är sorterna Blue Congo och Timo för potisens del och lökarna heter Stuttgarter ( gul ) + nån fin schalottenlök och en rödlöksvariant... )
NU ..ska jag gå och borsta sotet av bastugrytan och fylla den och KANSKE elda i dag eller ...jo...IDAG blir bra....

Mittiveckanbastu låter vettigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar