onsdag 29 april 2015

Trasigt blixtlås...ledde till ändrade planer...

Vi var i butiken i går morse för att köpa russin till mjödet som redan " gått " i två dagar....och kardemumma till nästa bullsats ...nån gång...

Hade längtat efter riktigt äkta italiensk lasagne en tid, så ett tråg med 400 gram nötgris kom med....Och ..lite till...
Vid kassan konstaterade jag att blixtlåset i ryggsäcken var definitivt slut och skärpte mig till det yttersta - både vid packandet och hemfärden - för att ha det köpta med hem...
Idag tog jag då fram alla lasagneingredienserna...utom...köttet....
Letade i ryggsäcken , kylskåpet, frysen, tamburen...Nepp....
Inget kött...
Nå, det blev vegetarisk lasagne med lite trattkantareller istället för det ohälsosamma röda köttet....
KOKADE plattorna ...första gången i mitt syndiga liv och de var mycker mer lätthanterliga än de direkt ur paketet utlagda som ju aldrig passar perfekt....

Gott doftar det ur ugnen och....tack vare ryggsäckens blixtlås/dragked är maten mer ekologisk än den hade kunnat vara....

Men...VAR ligger månne köttråget ????

Jag brukar inte skräpa ner där vi drar fram.....och inte reagerade hundarna heller.....men vänta lite....
Onna VILLE inte gå från butikstrappan där de suttit kopplade ...och jag droooog henne med mig utan att fundera....
Tja, jag kan leva med mysterier och ...regn ...och ...tystnad...så....
Nu ska vi upp på löpmattan en stund innan det blir lunch....

Och på nervägen ska jag haffa kräftpaketet ur frysen så de hinner tina till Valborg....
Kräftor i vitlökssmör och rostbröd  passar säkert med mjödet ????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar