onsdag 8 februari 2017

Det är natt, jag vaktar ett bröd och har svidande ögon :)

Tisdag 7.2 senkvällstankar :

Underligt att en så " liten " sak som ett besök hos frissan KAN ommöblera hela dagen...

Om man gick OFTARE för att låta klippa sig, så kanske det skulle ske med större rutin, men ....två gånger på åtta år  - eller vart sjunde år ....hur det nu i fortsättningen kommer att löpa...

Förra gången var det permanent som gällde och ...ett litet barnbarn sade att Famo har
 " skruttit hår ....

Sju år sedan .....skruttiga håret...

Nu har samma dam KORT och yvigt ...och I MORGON ... kopparblänkande kalufs...

Ska bara först åka och kolla KLÄDfärgerna i stora byn....

Hittar jag en mjölkchokladbrun eller helst  terrakotta Dylonfärg, blir håret rött...Om butiken inte har någondera, men den trevliga'" guldfiskorange " ....måste jag kanske  tänka om och bli ...brunett istället....

22.50 visar klockans visare...

Måste gå ner i varv efter all förhatlig klädprovning  och ...nedvarvandet passar ihop med maltbrödet som är en stund ännu i ugnen...

Maltlimpan gjordes på mäsken från svagdrickan som jag silade och tappade på flaskor i dag..

Ögonen svider... och tårarna  rinner efter borttvättningen av den överåriga mascara jag kletade på fransarna - som övning- för jag kommer väl att bli tvungen att  " pigga till  " lite annat än håret...

Klädfrågan börjar vara löst, sånär som ytterplagg...
En beige trenchcoat ...trist och för lång...har jag nålat upp och ...funderat ut färg ..som sagt...
Symaskinen måste fram nån dag ...

Brödet blev gott...provsmakade två bitar...
Men, nu ska jag i säng så man orkar med en ny dag....

Skriver i morgon....


                                                              ****************


Och nu är vi med besked inne på " nästa dag " ...
( Exmakens födelsedag faktiskt...men han har varit död i elva år snart....)

En snabbtur blev det  till det välförsedda varuhuset som inte hade terracottafärg - nog allt annat...

Så, med en förpackning Woodland Brown på bordet, ett halvt kilo SALT för lite i skåpet och ...huvudet inpackat i plast ( en Pirkka-köpkasse ) och en yllesjal ( för värmens skull )
sitter jag och är kaffesugen....
Mer visar jag inte :)
Tjugo minuter till ...och sedan får jag skölja skallen...

Det gick tack vare den gåriga hårklippningen åt bara en halv påse henna...

Ett mycket märkligt fenomen fick jag bevittna idag då Fb serverade " sina " ...dvs MINA minnen från olika gångna år...

För PRECIS  TRE år sedan stod jag...nyklippt och nyhennad vid min Plåtis....
Så jag MÅSTE väl göra om det....fast...nu hittar jag inte DEN bilden..

Har jag inte SAGT att jag är organiserad /systematisk ????

Heeelt spontan systematik....

Nu avnjuts kaffe och den allra sista kvargbullen ( av 8 som bakades till Juldagen !!! - och jag har haft gäster :) )

Håret blev just som jag ville och...vad andra tänker bryr jag mig inte om !!!
Skönt att slippa tänka på " godkännande blickar " och kommentarer som " Ja, jag föredrar att åldras värdigt " ....
VÄRDIGT ???? Så här :)
Nytorkad/okammad /glad 

I morgon ska jag tassa upp till byn och köpa SALT....

Det blir säkert en skön promenad ....

Bilden togs i morse vid ...halv nio ....

Tackar resekompisen för skjutsen ...Glömde mina halkskydd i bilen - men ingen panik väl ???

Två gummilänkar med ca FEM vidhängande NABBAR kan säkerligen inte anses väääldigt komprometterande ??? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar