söndag 5 februari 2017

Hahhahhaa, jag har varit borta hemifrån :)

Så dum är jag ju inte att jag meddelar om resor, så ingen annan visste om min lilla tripp än vi inblandade....

Fattar verkligen inte att folk tutar ut sina resor så som nu är brukligt, för ...noooog är det ju som att inbjuda inkräktare....

Inte mer om det nu, och jag var bara ett knappt dygn borta...

Inte ens fb angav mig - med att " ändra min position " - det hade jag A att kolla i går kväll sent...

Kom hem med alldeles otroligt goda älghjortköttbullar i bagaget - instoppade i plastpåse i ena stöveln ....för att säkert MINNAS dem vid hemkomsten / fotdonsbytet ...

Fick skjuts med en härligt pratsam bilägare, vars bil väckte nostalgi....1989 som tillverkningsår ÄR inte så gammalt, men man klarar en hel del mekande själv med den modellen....
INTE den här, men årsmodellen verkar vara rätt ;)
Inget cockpitliknande instrumentbräde, gott om utrymme ...och gamla minnen ...

Tillbaks sedan med en mycket modern bil med " bulliga " former...och trygghetsingivande känsla...
Så snälla människor det finns - som " kuskar " på en gammal tant :)

Lite tveeggat det här med att konfronteras med " hundar och ungar och...ett glas  vin " + social samvaro...
Risken för mersmak föreligger - och då avser jag inte vinsnutten....

Roligt i vilket fall som helst - och ganska välkommen avkoppling i trädklättrandet och -fällandet...

Bakade TRE Runebergstårtor ganska snabbt efter hemkomsten - då jag ätit dagens första frukost =  två av  viltbullarna  på en rostad brödskiva....( Det vattnas i munnen vid blotta tanken !!!  Lider väl av carnivorabstinens ???? )

Hade länge planerat bakandet , eftersom jag inventerat veganingrediensförrådet och visste vad skåpet innehöll...
På Braskasvis ....

Goda blev de också....De nästbästa jag gjort ...tror jag...
1981 förde jag tårtor till arbetsplatsen och DE vann nog dessa...KANSKE för att jag fuktat dem med ...arrak...

EGENTLIGEN  ska de väl ätas torra, men ...därom tvista de lärda....( som egentligen ska ha maskulinändelsen -e , men jag hedrar Fredrikas bakverk och ...jämställdheten....så ..tugga och svälj...)

Och - dagen till ära plockade jag fram Fänrik Ståls sägner ....en bok tryckt 1889 och i prima skick ännu...
Boken har tillhört mormorsmors syster....

Det får vara dagens kulturgärning....

Måste nog sätta lite fart på systemen här, för det räcker inte med att göra tomatsås med pulled oats och potatismos på vedspisen - för värmens skull....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar