måndag 13 mars 2017

Här bestämmer JAG :)

Och det ledde till att jag eldade bastun i morse, nåh....låt oss säga ca 10-tiden...
Nästan förmiddag....

Gick ner dit med en nästan rågad kaffekopp och spillde naturligtvis både på mig själv och i snön...på vägen ner...

Vad gör det ??? Fläckar på kläderna tar tvättmaskinen hand om ...och kaffe i snön...Den smälter väl bättre ???

Inte heller hade nån annan nånting att påstå om bastuns värme...

Det var +45° då jag laddade i  mer ved, klädde av mig och tvättade mig...
Sen var det riktigt avkopplande att sitta på laven och kasta lite bad...och dricka kaffet...

Så småningom - två stävor vatten senare - blev det nästan 60 ° och dags för lite mer tvätt..

Kaffekoppen rymdes just i badkappsfickan och med kläder, olika hand- och rump-/lavskyddsdukar under armen kom jag lååångsamt upp...

Så sköööönt..Fåglarna sjöng, solen började NÄSTAN komma genom molnen, vinden svag...

Om jag jämför med långt tidigare stress med bastutider som inte passade mig, temperaturer som var alldeles för höga och ......

Ja, men DET är historia och jag KAN ...om inte glömma,så åtminstone gå vidare...
Synd bara att kasta bort ett par år...på idel KOMPROMISSER...

Därför tog jag upp det också nu...OM nån skulle känna att den inte är lycklig med det nuvarande...och skulle råka läsa det här....och få en spark i ändan...

Man BEHÖVER inte stå ut med vad som helst...

Nu, bara jag torkat och bytt till rena jobbkläder ska jag bära ner rödmyllefärgen från vinden och lappa på sånt som lyser omålat där det funnit stödbräden ...

Idag fanns inga isrosor på fönstren, men omålat ska målas...


Fisksoppa står för tredje dagen i rad på menyn, men jag ska dryga ut den med en påse majs...Tidsbesparande i allra högsta grad...och gott...


I går  lånade jag bort dammsugaren, så jag har en väldigt giltig orsak att inte städa :)

Kanske inte blir så mycket byggt idag, men...man VET ju inte....
Dagen kan bjuda på mycket annat ???

Motsvarar inte detta lite...sandlådelek ;)  
Och ...som om jag ANAT något :
Nu blev jag av med ladugårdsskorstenen - som varit en källa till oro i så många år !!!

Sååå roligt att Bytesbörsen avlyssnas av så många och att jag fick napp på min muntliga annons förra veckan !!

Duktiga unga människor som klättrar / kapar / lyfter / bär...och finner glädje i något jag baaaara haft bekymmer med ...

Återstår att blanda lite cement och rappa fast hålet i väggen...
Det gör jag sååå gärna ...i morgon ...
Idag har jag stoppat infarten för fåglar med ett par antika tumvantar....

Jippiiii....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar