söndag 3 september 2017

Ska fatta mig ...kort :)

Söndagförmiddag..


Tvätten uthängd, och nu snurrar golvmoppar och golvtrasor i ett snabbprogram...

Höstförberedelser pågår...Ska kratta det trimmade, trimma lite mera...
Luktärtskrukorna får ännu stå ute, så fröna i baljorna har en chans att mogna...
Värmeblåsaren har varit i gång i växthuset och merparten tomater är ännu gröna...
För humlornas skull har jag inte toppat plantorna så jag har mig själv att skylla...

Fönstertvätt och ...innerrutecirkus förestår...INTE så inspirerande, men ...september har inte heller varit så tidstypisk i år....

Det BRUKAR vara vackert och högsommarvärme...
Den får vi visst glömma i år...

Nå, det om vädret...

I morgon är det sista plantbytet för i år...och det första som jag ev. kan delta i...

Ska i alla fall gräva upp lite växter och ta med pionfrö/ liljebulbiller och ...vad jag nu hittar på...Clematissticklingar ???


Och VEEETNI VAAAA ??? ( Tjorvens standardfråga .....i boken/filmen om Saltkråkan...)

Min härliga granne godtog INTE mitt sorgliga konstanterande att " mobilen var totalkaputt "...igår...
I hennes helande händer ...satt på laddning...fick den LIV...

Just då jag tänkt ta kontakt med nätoperatören och säga upp alla abonnemang och övergå till brevduvor eller röksignaler...

Under den lilla stund som vi " damer " bänkat oss ute för att lugna mina uppbragta nerver med en ....av hennes hemrullade...
( OBS !!! Jag HAR slutat röka, men det var FEST nu ;) ....hade mobiluslingen laddat sig  till 30%....

Den MÅTTE ha skrattat åt mig, den eländiga intelligenta saken....

Nå, skönt att jag inte förlorat mina dyra ...bilder i mobilen...och ..kunde ha den i fickan och ...filma en snutt i bärskogen en stund efter....


Nu till " diametralt  " andra forum...

Jo, yle vega har visst blivit mer eller mindre nån ungdomskanal...med en ny entusiastisk förmåga vid helgrodret...Får väl vänta på måndag och de " egna och trygga " programdragarna med lägre tempo och intensitet...

Och...jag ÄR  oftast fördragsam, men då jag på fb överraskas av en serie dildos med  s.a.s " vidhängande kommentarer " bland vänners vänner...så scrollar jag först bara förbi...
Tag det som ni vill...Man kan ju omskriva o fantisera....

Tänker " jag kommenterar inte " ....Moget och beslutsamt...
Men scrollar upp och ger en syrlig kommentar ändå..
SEN stänger jag av aviseringarna...från DET hållet....

Jag har barnbarn som ibland förirrar sig till min vägg ...och vill inte att de ska kombinera sin mor-/farmor med ...dylika atrapper.... Bläääh...

Vidare vidare i protokollet ....

Solen håller på att jobba sig genom molnen, assisterad av friska vindar....så jag ska ALLDELES just bege mig ut och jobba lite...

Jobb eller pyssel, det ser man då man är ...ute...

Önskar er en skön söndag - var ni än är....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar