söndag 14 januari 2018

Bara en vecka kvar...SEN kan jag kallas Matte igen..

Nu rör det minsann på sig...

Dels ( !!! ) vände jag fram rätt kalenderblad på väggalmanackan..Från MARS till januari...
Det ledde till att " ca 25:te" kommer rasslande två veckor tidigare...Hujjjjj....

En begravningsinbjudan kom i samma veva och...nu låter det blasfemiskt eller något i den stilen om jag uttalar mina tankar, så jag låter bli....

Skrev till kennelmatte och sade ungefär att " Valphämtning säker bryter sorg på samma sätt som dop och bröllop "...
Hon hade sett ut en valp åt mig -den största i kullen och samtidigt den ljusaste...

Så vi kommer att vara två...runda här hemma om en vecka...

EN " arbetsvecka " att fixa /tvätta kläder, kräla på knä och dammtorka bakom värme-element,hugga stora klabbar mindre och ta in dem, krafsa gratisströ till uteväxter från vedlidergolvet, skaffa hem valpmat, hitta transport, dammsuga, fukttorka golven och...göra mig själv någotsånär presentabel...

Så...en del syarbeten ..naturligtvis...
Halaren - min egen overall - får jag nog använda utan yttertyget...Har nämligen inte fått det sytt ännu...

Men lilla mrW...måste nog få en mantel av en gammal tröjärm...och ett supervarmt liggskydd i transportburen -  av fram-och baksidorna (torson) av samma tröja...

Den som spar den har...och TUR att den då gravida - som jag föreslog tröjan till mammatröja åt - i lite föraktfulla ordalag avböjde...

Detta för ...lååångt över tio år sedan...och jag har använt tröjan själv... tills den rätt nyligen tvättades i för varmt vatten och krympte ömkligen...och blev lättovad samtidigt , så den repas inte upp då man klipper i den...

MEN..nu blev den perfekt till valputrustning...

Lätt tovad tröja som pusselpyssel..

Man ska aldrig ..kasta något...

Vilket IGEN en gång bevisats...😇😇😇

Reflexremsorna från Onnas och Cockes mest slitna väst kommer nu på yllemanteln...


Nu  känns livet väldigt LÄTT  igen då jag "äntligen " vet vilken valp jag får med mig - och inte behöver tänka grupp/kull/flock-tankar...

Känns som om jag inte ens har något behov av mat...( Måtte det inte vara en alltför fort övergående känsla 😂 !!! )
Värmde ändå några tunna skivor polenta till fem stekta strömmingar från igår och gjorde en avocado/kvargsås till...
Man tager vad man haver - stil...

Suck...Men nu ska jag dra fram symaskinen och göra ylleklädseln så långt färdig att det bara är att klippa den till rätt längd och bredd sen när han är här 🌟💚🌟

Dvs sy fast reflexerna...och några metallringar...
Visar sedan hur ..snett och vint...det blev ...

Några ringar hittades inte efter senaste...Piff&Puffstädningen, men reflexerna är på plats...

Om man sedan ska skylla på dåligt symaskinsunderhåll eller..bristande tålamod...för resultatet..motsvarar nog mitt skolbetyg...


En femma i handarbete...på 60-talet 
Se bara....

Om det ojämna sedan GÖR något kan man diskutera...
"Kläder" ska skydda mot kyla och ...reflexer behövs för att ...Matte ska hitta hunden på gården...

Då denna ärm är urvuxen kan vi använda Onnas avlagda reflexvästar...och ...då är det nästan sommar...

Nu borde jag "göra något ", beta av arbetslistan och börja fundera på transporten till helgen...

Pirret i magen är lite väääl påtagligt....🤒🙃🤔 så jag ska lugna mig med en dos kaffe...

Ha en skön söndag ....Vi hörs säkert igen...

Den gamla tröjans hedersuppdrag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar