torsdag 18 januari 2018

Städat som aldrig förr....trots att "gästen" blir bofast 😉

Gömma ledningar, ta bort dukar som hänger ner på låg nivå, tvätta golv ...och lägga ut tidningar...

Det är vad jag i stort sett har ägnat dagen åt...
För att stänga ut golvkylan  har jag lagt oekologisk cellplast under den transportbur som jag efter moget övervägande lämnar hemma...och har parkerat under kamarbordet, bredvid min säng...
Buren ryms i min säng också...OM lillhunden verkar väldigt orolig...

Över korgen i vardagsrummet har jag spänt en antik tygöverdragen elkabel i sicksack mellan soffan och bokhyllan ...och över denna kabel ligger nu ett "tak " -en grönrutig bordduk - för att lv-pumpen inte ska blåsa damm på "babyn "..

Låt mig nu lägga fram fakta 😉

Hunden är INTE mitt barn - ens ett " hårigt / lurvigt barn " och jag är INTE mamma till hunden...

M A T  T  E  är titeln !!! Och matte " jollrar" inte med sin hund...ENS då den är liten !!!

Juli 2006....mattes lilla Onna 😍<3 td="">



Och idag har jag gått omkring ..igen ...och smålett...plockat, spikat, tvättat ..inrett...


Tagit ner moskitnätet som hängt något år ovanför min säng och fört ut det - verkliga dammboet...
Spikat fast kamardörrens översta foderbräde...som stått bakom byrån ..säkert i något år..

Måste nämligen skuffa byrån närmare väggen för att få utrymme för Willes matplats...En liten bricka med två små porslins-/stengodsskålar...Vatten och mat....

Inte i köket, för där äter jag i fortsättningen ...och inga tiggande hundar ska vara med...

Naturligtvis behagade vintern anlända precis nu...
Inte alls vad jag beställt, men vad gör man...

Skottar och är nöjd över motionen ?

Vackert är det naturligtvis och ...naturen tackar...

Gamla laptopen är ett bra fotoalbum..Bilden något år gammal..

Om en vecka kan det vara slask eller..polarkyla, så jag borde väl vara nöjd med nuläget...

Och..idag kan jag lite travestera :

Jag var med dagen - och dagen med mig väl tillfreds 😇😇😇

Och därmed slutar detta dagboksblad...

Skriver igen då ...det HÄNT något ....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar