tisdag 16 januari 2018

Naglarna nedtuggade, diet påbörjad och huset BÖRJAR vara "barnvänligt "..

Jaaa, det tar sig sa Matte...idag...och var NÄSTAN lugn i tonen..

Dvs - allt som skulle tvättas är rent..

Duschrummet är presentabelt ( pga av en besökare som måste tvätta sig -  och anmälde sig två timmar i förväg 😁 )

Golven återstår, för tvättandet av dem  ska göras allra sist...utan kemiska medel..En del av golvytan blir ju täckt med tidningar en tid...

Blir igen att skippa "starka"  lösningar ...och skaffa dammsugarpåsar...

Har beställt koppel och halsband idag och... valpshampo och klotång...tidigare...

Hade kvar mina uppgifter..
Den här annonsen går inte att klicka på..
Knyckte logon bara för att få en bild...

Maten - torrfodret som uppfödaren använder är sas
" under sten" , men jag använder spett och rå styrka för att bända upp stenen...

Visserligen går vi mot hemgjord kost sedan då Mr W/V blir större, men nu måste vi följa direktiven...

Han är förresten nu chippad och registrerad och har ett fågelnamn...
En sådan ...
Knäppt ur Fågelguiden (1980)

Vilket ju passar bra då Matte är fågelintresserad...och det blir fenologidagar då lilla
spökhunden kommer hem..

Han är kullens ljusaste.. Nästan kusligt ljus ....

Foto(n) kommer då han kommit hem...Tror jag 🤔😄😂


Jag kollade för EGEN  del apotekets kostpreparat för att klara en 800-1200kcal dietstart på ett ENKELT sätt, men ...näää...
Fitness är nog att ta i, men ....

Plockade fram av mina egna nedfrysta tomatsåser, egen persilja, förrgårdagens ugnsrostade  butternutpumpa och åt en KOPP soppa till middag...Inte två tallrikar....

Och kokade en liten kastrull polenta...

På samma sätt som jag för min inre syn SETT valpen här hemma ...redan innan  jag såg den som fyra-fem veckor i Helsingfors, har jag fått små framtidsvisioner av ett lite smalare jag...

Diskuterade allt möjligt för en tid sedan  med diabetesskötaren på HVC - och har nu följt hennes råd till punkt och pricka :
"Skaffa en ny hund ...." löd ETT av dem...

Nå, hur allt GÅR är ju omöjligt att sia, men motivationen har inte varit så här hög...sedan...
Suck...

I synnerhet efter ett gallanfall i går kväll...( Men jag fick hem två snälla killar på kvällskvisten och .. inga skällor trots att läget var lugnt redan då...
Blodtrycket lite högt, men det förklarades med det onda...
Sade den som mätte... Den andra skrev frenetiskt... )

Det är mitt första (???) efter 20.6 1969 och provocerades säkert fram av stress och ...den nya dieten på dess fjärde dygn...

Ska på labprov och har en tid redan denna vecka...
Läkaren jag talade med per telefon idag verkade inte orolig, men...ansåg nog - utan att direkt klä sin tanke i ord -  att överviktiga tanter är ett oskick...

Finns inget försvar...Giltigt sådant...

Skönt med kväll och brasa...

Luckorna öppna bara för fotograferingen...

Den arma lilla valpen har mycket att lära sig..

Mycket mer än höghusvalpar eller småttingar i moderna el-uppvärmda hus..

Men, Onna var lättlärd och brände sig aldrig...

Blir nog sååå intressant med en ny liten adept...

Första vintervalpen sedan 1992....men det var i en betongbunker...typ denna, men lägre :
Ett typiskt " gör mig galen "-hus


Grymma tanke....

En liten valp kommer väl att passa bra här :


" Vänta vackert " -ställe 

Märker själv hur svamlig jag är...så..

Over and out.....😊





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar